Приходите от дигитална реклама в Съединените щати са скочили с 35% до 189 млрд. долара миналата година, след като рекламодателите се насочиха по-активно към потребителите, прекарващи повече време в онлайн медии и пазаруване. Това сочи нов доклад на Interactive Advertising Bureau и PricewaterhouseCoopers, цитиран от Wall Street Journal.
Резултатът е значително по-висок спрямо записания през 2020 г. ръст в размер на 12%. Годишният растеж за 2021 г. е най-високият, записван от пазара на дигитална реклама от 2006 г. насам, когато показателят нарасна със същия темп.
Потокът от нови бизнеси в цялата икономика допринесе за растежа в дигиталната реклама, твърди главният изпълнителен директор на IAB Дейвид Коен. Рекордните 5,4 млн. нови заявления за бизнес са подадени миналата година, спрямо 4,4 млн. през предходната, сочат данни на американските власти.
„Те използват дигиталната среда за намиране на нови потребители, за предлагане на продукти и услуги“, коментира Коен.
Рекламата в дигитално аудио съдържание – подкасти и стрийминг на музика и радио – е нараснала по-бързо от всяка друга категория, с 58% до 4,9 млрд. долара.
Въпреки че рекламодателите се интересуват от подкасти и други аудио формати, измерването на резултатите при тях може да е по-трудно спрямо други видове дигитален маркетинг.
През 2021 г. 10 дигитални издатели и платформи са се сдобили с лъвския пай или 78,6% от общите приходи от дигитална реклама, спрямо 78,1% за 2020 г., твърдят от IAB, които не разкриват кои са тези компании. Но миналата година фирмата за проучвания Insider Intelligence прогнозира, че медийните гиганти Google, Facebook и Amazon ще приберат 64% от бюджетите за дигитална реклама в САЩ през 2021 г.
Онлайн търговията, която сега е особено важна за икономиката, ще продължи да привлича рекламни инвестиции в дигиталните канали, разкрива докладът. Все по-голяма част от тези инвестиции ще отидат в т.нар. ритейл медийни мрежи. Насочените към крайните потребители компании, сред които DoorDash, Walmart и CVS Health, предлагат на рекламодателите повече начини да достигат до потребителите, използвайки търговски данни. Те често позволяват на марките да купуват реклами в собствените сайтове или приложения на търговците на дребно.
„Рекламодателите искат да са там, където се случват тези трансакции“, коментира Крис Брюдерл, вицепрезидент на IAB, отговарящ за проучванията и анализите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?