Битката между Facebook и Twitter се концентрира все повече и повече върху един фронт: и двете социални мрежи искат да бъдат централна платформа в интернет, в която да се качват и споделят снимки.
Във вторник станахме свидетели на световен масов протест в мрежата, защото услугата Instagram на Facebook промени своите условия за ползване. След часове на бурно възмущение Instagram даде да се разбере, че няма да продава или ползва в реклами качените от потребителите изображения, каквито опасения имаше, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Но с дребния шрифт се отразяват по-дълбоките промени в стратегията на Facebook и комерсиализацията на социалния интернет. Facebook иска да се увери, че може да прави пари с Instagram. През април компанията закупи платформата за 1 милиард долара, въпреки че практически тя няма почти никакви приходи.
Затова сега Facebook иска да подкопае своя конкурент Twitter, който доскоро беше най-важната платформа за обмен на ретуширани снимки с Instagram. През последните месеци двамата пазарни лидери постоянно се спречкват в областта на рекламните технологии, стратегията и мобилния бизнес.
През изминалата седмица Instagram изключи функция, която позволява на потребителите да публикуват своите снимки директно в Twitter. Компанията обоснова решението си с желанието да предостави своите собствени услуги по-близо до потребителя. Twitter отвърна бързо и пусна нов филтър за собствената си услуга за снимки. С филтри, които работят подобно на тези на Instagram, потребителите могат да трансформират своите снимки, направени със смартфон, в един ретро вид.
Instagram се превърна в сериозна заплаха за Twitter. През август услугата на Facebook достигна 7,3 милиона дневни активни потребители, надминавайки за първи път Twitter, която по данни на ComScore има 6,87 милиона абоната. Оттогава разликата се разшири. През ноември Instagram има със 17% повече дневни активни потребители от Twitter. Потребителите прекарват средно по 321 минути на месец в Instagram, а в Twitter според ComScore - само по 146 минути.
Във вторник Twitter обяви, че над 200 милиона души влизат в услугата най-малко веднъж месечно. От Instagram не предоставят сравними данни. Според Facebook обаче Instagram има над 100 милиона регистрирани потребители. "Двете компании се конурират все повече и повече за приходите в мобилното пространство", казва Джулия Аск, анализатор от Forrester Research. Говорители на двете компании отказват да коментират съперничеството.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.