След като беше пионер в продажбите чрез еднодневни оферти в Китай и се изкачи до върха на пазара на смартфони в страната, Xiaomi се насочва към добрата стара търговия на дребно, за да запази позицията си, пише Bloomberg.
Производителят на смартфони ще отвори верига от около 1000 физически магазина под името Mi Home през следващите три години, тъй като съоснователят Лей Дзюн копира стратегията, която помогна на конкурентите Oppo и Vivo да изпреварят Xiaomi в Китай. Новата цел ускорява плановете, обявени миналия месец, за отварянето на 200 магазина през 2017 г.
Xiaomi, която беше оценена на 45 млрд. долара през 2014 г., се насочва към традиционни техники за продажби, за да си проправи път към следващото поколение купувачи на смартфони, които избягват пазаруването онлайн. Въпреки че Oppo и Vivo използват мрежа от търговци, за да стигнат до хората в селските райони и по-малките китайски градове, стратегията на Лей ще бъде близка до тази на Apple, като планира да отвори и да управлява собствени магазини.
"Това е най-големият проблем на Xiaomi: как да преодолее препятствията в собствения си бизнес модел“, коментира Лей. „Нашият модел не може да бъде само онлайн, трябва да бъде нова търговия на дребно“.
„Имаме шанс за бизнес в диапазона 60 до 70 млрд. йени“ от тези магазини, коментира Лей, без да уточнява за какъв период се очаква да бъде генерирана тази сума.
Xiaomi преразглежда подхода си, в опит да си върне топ позицията на най-големия пазар на смартфони в света. Въпреки че разширява бизнеса си в глобален план, особено в Индия, предлагайки всякакви домакински уреди и задълбочавайки проучванията си в сферата на изкуствения интелект, компанията все още получава по-голямата част от приходите си от своя първи хитов продукт.
Стратегията на Oppo и Vivo им помогна да заемат челните две места на китайския пазар, предоставяйки отстъпки и стимули на собствениците на магазини, които доминират продажбите в отдалечените провинции. По този начин двете компании се опитват да прокарат и наложат своите продукти.
Това доведе до свиване на дела на Xiaomi на нейния вътрешен пазар. Продажбите на смартфони на Oppo се увеличиха почти двойно до 78,4 млн. бройки миналата година, когато тя зае първо място с дял от 16,8% според данни на IDC. Huawei Technologies и Vivo отбелязаха двуцифрен растеж и се класираха съответно на второ и трето място. Продажбите на Xiaomi се свиха с 23%, а тя има 8,9% дял след като застана начело на пазара две години по-рано.
Находчивото използване на социалните мрежи и еднодневните промоции, когато ограничен брой устройства се предлагат с отстъпка за кратък период от време, помогнаха на компанията да се прочуе и доведоха до сравненията ѝ с Apple от гледна точка на феновете, които има. Но това не работи достатъчно добре в селските райони, където живеят повече от 600 млн. души.
Нейна собствена мрежа от магазини ще помогне на Xiaomi да предложи по-голямо разнообразие от продукти.
Apple има около 40 магазина в континенталната част на Китай, като по-голямата част от тях са в големите градове, но iPhone се продава в около 40 хил. места, включително в магазините на телекомуникационни оператори и тези за техника.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?