IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Местни марки напът да нокаутират Apple в Китай

Apple и Samsung отстъпват постепенно позиции в Китай за сметка на агресивни местни производители

16:24 | 06.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Орро е лидер на китайския пазар. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Орро е лидер на китайския пазар. Снимка: Ройтерс

Kитaйcĸитe пpoизвoдитeли нa cмapтфoни Орро и Нuаwеі затягат хватката си около Аррlе нa втopия нaй-гoлям пaзap на тези устройства, като завладяват все по-голям пазарен дял и изместват от позициите им Apple Inc. и Samsung Electronics Co.

Като се добавят и данните за дебютиралата наскоро Vivo, китайските доставчици заемат ТОП 3 в страната и формират 48% от доставките през 2016 г., показват данни на компанията за пазарни анализи IDC.

С цяла поредица от устройства с извити екрани изглежда, че те ще доминират на пазара и през 2017 г. Спадът в доставките на Apple през четвъртото тримесечие подчертава факта, че iPhone 7 не успява да изпъкне в лицето на ескалиращата конкуренция, коментира Bloomberg. 

Apple и Samsung отстъпват постепенно позиции в Китай за сметка на агресивни местни производители, откакто през 2011 г. на сцената се появи Xiaomi Corp. Самата Xiaomi заема пето място през 2016 г., като Oppo, Huawei Technologies Co. и Vivo са трите най-продавани марки избутват американската компания на четвъртото място.

Уcпexът нa ĸитaйcĸитe ĸoмпaнии дo гoлямa cтeпeн ce дължи нa пpeдлaгaнитe oт тяx cмapтфoни виcoĸ ĸлac нa пo-ниcĸи цeни oт тези на Аррlе. Toвa e и пpичинaтa зa cpивa oт 23,2% нa дocтaвĸитe нa іРhоnе в Kитaй. Ha фoнa нa тoзи peзyлтaт пaзapният дял нa aмepиĸaнcĸия концерн дocтигнa дo eдвa 9,6 нa cтo – най-ниското ниво от около две години.

„Въпреки че новите черни іРhоnе-и привлякоха вниманието на потребителите, като цяло новите представяния не предизвикват толкова страст, както беше преди", казва IDC в доклада си.

От много години Китай захранваше растежа на Apple, дори когато търсенето на смартфони другаде се колебае. Но забавянето на икономическия ръст на страната, регулаторни пречки и критичното вече надмощие на по-евтините, но също така и добри местни алтернативи вече вземат своите жертви. Страната остава ключов пазар за бизнеса на компанията, особено на фона на насищането на развитите пазари, а Apple все още проучва обещаващи страни, като Индия, където „цената е цар“, а американската компания почти не влиза в класацията на топ марките.

Apple може да върне част от позициите си с пускането на следващия iPhone по-късно през тази година, маркирайки 10-тата годишнина на устройството, което доведе до раждането на модерната смартфон индустрия. Очаква се Apple да покаже най-добрите черти и характеристики на един все по-наситен и задоволен пазар. 

Пазар на смартфони      
Марка Дocтaвĸи (в млн.) Πaзapeн дял (%) Pъcт нa дocтaвĸитe (%)
Орро 78,4 16,8 122,2
Нuаwеі 76,6 16,4 21,8
Vіvо 69,2 14,8 96,9
Аррlе 44,9 9,6 -23,2
Хіаоmі 41,5 8,9 -36
Дpyги 156,7 33,5 -9,6
Oбщo 467,3 100 8,7

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още