IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Методът на Мъск: Учи се от партньори, а след това действай сам

Лидерът на Tesla се опитва да направи компанията все по-малко зависима от доставчици

09:15 | 19.09.20 г. 17
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

„Илон смяташе, че може да подобри всичко, което правеха доставчиците – всичко“, твърди бивш директор на веригата на доставките на Tesla Том Веснер, който сега ръководи консултантската Imprint Advisors. „Той иска да прави всичко“, казва.

Батериите, голям дял от цената на един електромобил, са в центъра на стратегията на Мъск. Въпреки че подчинените му от години посочват защо са против разработването на батерии от Tesla, Мъск продължава да се стреми към тази цел.

„Кажи му „Не“ и той наистина ще поиска да го направи“, посочва трети бивш ветеран от Tesla.

През май Ройтерс писа, че Tesla планира да представи по-евтини батерии, които могат да издържат милион мили. Освен това компанията работи по осигуряване на директни доставки на ключови материали за батерии като никел, като същевременно разработва химикали за клетките, които вече не се нуждаят от скъп кобалт. Не на последно място залага на силно автоматизирани процеси за ускоряване на производството.

„Директно за Марс“

Panasonic си партнира с Tesla в завода Gigafactory в Невада, докато CATL и LG Chem доставят клетки до завода на Tesla в Шанхай, където батерийните модули се сглобяват за седана Model 3.

Наскоро Panasonic заяви, че планира да разшири производствените си линии в Невада, които доставят клетките, които след това отиват в батерийните модули, сглобявани в съседство от Tesla.

Но партьорството с Gigafactory в Невада за малко да не се случи, твърдят двама бивши директори на Tesla. През 2011 г. Мъск нарежда на екип да проучи производството на батерии, допълва един от тях, но договърт с Panasonic е сключен през 2013 г.

Сега Tesla тества пилотна линия за производство на батерийни клетки във Фримонт и изгражда собствено звено за производство в тази област в Германия.

Върховете и спадовете в отношенията на Tesla с Panasonic обаче отразяват случващото се и в другите партньорства на компанията на Мъск.

По време на своя алианс с германската Daimler, която беше ранен инвеститор в Tesla, Мъск започна да се интересува от сензори, които да държат колите на пътното платно.

Дотогава Tesla Model S, за която помогнаха инженери от Mercedes-Bez, не разполагаше с камери или сложните системи за асистиране на шофьора, както и със софтуер като този в S-Class предложенията на Mercedes.

Последна актуализация: 12:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 8 rate down comment 2
pjc50313869
преди 3 години
Много злоба, ейй!!! И то от некомпетентни ***, които еднствената тесла дето са пипали е всъщност чук! Имепраторе, спри да четеш форума на инвестор, ами вземи и отвори некой сайт да видиш истината! https://***.reuters.com/article/us-tesla-results-idUSKCN24N2UTда не излзе, че май 4то поредно тримесечие отичтат печалба?? Или викаш гроздето кисело и много се чупели, а? Интересно що хората купуват?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 10
Императорът
преди 3 години
Това, дето искам да кажа, е: че ако мъск бъде принуден да направи нормален автомобил, то той сигурно ще се разпадне още на десетия километър - разбира се ако изобщо потегли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 9
Императорът
преди 3 години
"Илон Мъск е определян като иноватор, който измина пътя от човек, който не знае почти нищо за производството на коли..."Че той и сега не знае нищо за производството на коли !!! Теслите са автомобилите, които дават най-много дефекти и най-често се чупят, въпреки че двигателят им няма движещи се части. Мъск е като един гаражен пишман-гений, който за всяко нещо си мисли, че знае повече от специалистите, въпреки че нищо не може да направи като хората. Тесла в пазарен смисъл е един хипербалон, уникален в цялата история на финансовите пазари. Разбира се, нещата рано или късно си идват на мястото - но ние видяхме как цената на акциите се движи от спекуланти и от наивници, които нямат никаква представа от инвестиране. И най-опасното в случая е друга форма на невежество на мъск - че той няма представа КАК СЕ ПЕЧЕЛЯТ ПАРИ. Въпреки всичките непазарни преимущества на Теслата - реален монопол години наред, субсидии и т.н. - Теслата досега не е спечелила и цент за акционерите си. Е, в конкурентна среда, няма и да спечели.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 5
дядя Вова
преди 3 години
А за това, че работниците му работят като антични роби без права,защо ли никой "журналист" на споменава?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 8
дядя Вова
преди 3 години
Ako Мъск не заработва от Пентагона, така, че астрономите да ревнат, че спътниците му на ниска орбита много им пречат - отдавна да са му гръмнали повечето балони.Но има време - и това ще стане...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
Dreamer
преди 3 години
Имаше една интересна статия от бивш ръководител на Ауди. Идеята е, че немслите производители хич не са подготвени.There Will Be Blood Peter Mertens, Former Head of Audi R&D: We All Did Sleep
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
nobel
преди 3 години
Наистина много интересна статия. Ще ми се да има и кой да я коментира. Но напоследък всички са заети само с руския газ и СП 2. А по темата има много какво да се каже
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още