IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвеститорите се подготвят за хардуерна „златна треска“ заради метавселената

Производителите на компоненти като чипове и сензори могат да бъдат големите печеливши

19:14 | 05.01.22 г. 2
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Michael Nagle/Bloomberg</em></p>

Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Корейските компании за игри и развлечения вече са започнали да придобиват филмови и софтуерни компании, за да засилят визуалните си ефекти и да направят продуктите си по-подходящи за метавселената, коментира Джеймс Лим, анализатор в американския хедж фонд Dalton Investments.

„Com2uS придоби WYSIWYG Studios. Byde инвестира 3,3 млн. долара в Gianstep. Те се опитват да придобият софтуерни компании, които могат да правят бързо графики, ако имат силно съдържание“, коментира Лим.

За потребителите видовете хардуер, които ще купуват, ще зависят от това как използват метавселената – дали за виртуални офиси, или за концерти на живо, изпълнявани във видео игри, твърдят инвеститори. Колко потапяща може да стане метавселената ще зависи от качеството на включената виртуална реалност, посочва Чой.

„3D телевизорите бяха пуснати на пазара с много шум, но търсенето на продукта намаля. Метавселената изисква по-модернизирана графична технология, за да подобри усещането за реалност. Например преживяването на метавселената, предлагано от платформата Zepeto на Naver, не се усеща достатъчно реално“, допълва той.

Артър Лай, технологичен анализатор на Citigroup, твърди, че инвеститорите трябва да приемат, че метавселената значително ще повлияе на начина, по който хората потребяват социални мрежи и развлечения и взаимодействат един с друг. Смартфонът, компютърът и физическите интеракции ще бъдат заменени, след като технологичната чувствителност към гласове, движения на очите и жестове напредне, а очилата загубят репутацията си на „глупави и тежки“.

Но това няма да се случи веднага. Дори според най-оптимистичните производители пазарът на очила ще изостава спрямо този за смартфони с години, коментира Лай. „Но не става въпрос за изправяне на виртуалната реалност срещу смартфона. Става дума за общо насочване към по-умните джаджи, които ще стават все по-допълващи се“.

Има различни теории за това какъв тип преживявания ще доминират в метавселената. Те могат да варират от виртуална до разширена реалност, смесена и добавена реалност, включвайки съдържание, включвайки изцяло нереално съдържание или такова, което си взаимодейства с реалния свят.

Според Лай инвеститорите, които насочват поглед към производителите на компоненти, могат да очакват поне 15 камери и сензори да бъдат монтирани в бъдещите поколения очила.

Разработката на по-малки, по-мощни и по-издръжливи батерии ще направи очилата по-леки и по-удобни за носене за по-дълъг период от време, което е голямо препятствие за настоящите продукти. Открояващите се имена на този фронт включват Oculus на Meta, микро-OLED дисплеите на Sony, които анализаторите очакват да бъдат ключови за бъдещите очила на Apple, и тайванският производител на оптични лещи Genius, коментира Лай.

Лий Кюн-хъ, главен изпълнителен директор на Warp Solutions, южнокорейски производител на безжично зареждани очила, твърди, че търсенето на приложения за метавселената ще се увеличи през втората половина на годината, а масовото потребление може да изчака до 2023 г.

„Но на метавселената ѝ липсва убийствено съдържание, така че хората все още не се интересуват от нея“, посочва Лий, прогнозирайки, че областта вероятно няма да измести мобилните телефони през следващите 10 години.

В крайна сметка развитието на метавселената ще зависи от следващото поколение лични устройства за виртуална, добавена и смесена реалност, посочва Ким Йън-у, анализатор от SK Securities. Те в голяма степен разчитат на DRAM чипове и графични сензори – сектори, в които южнокорейските Samsung, SK Hynix и LG Innotek са глобални лидери.

Южнокорейските компании не произвеждат директно устройства за навлизане в метавселената. Samsung дори спря производството на устройството си за виртуална реалност през 2019 г. заради слабото търсене.

„Въпреки това компании като Samsung могат бързо да пуснат ново устройство, за да наваксат, ако има достатъчно търсене“, уточнява Ким.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 2
ing5rov
преди 2 години
офцете
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
дядя Вова
преди 2 години
Златна треска на СМРАД-овете да пудрят акъла на ***..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още