IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шерил Сандбърг винаги е била възрастният в семейството на Facebook

Въпреки това компанията е продукт на Марк Зукърбърг

07:55 | 03.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Michael Short/Bloomberg</em></p>

Снимка: Michael Short/Bloomberg

„Действай бързо и разбивай“

14 години по-възрастна от Зукърбърг, Сандбърг донесе във Facebook солидния си опит от годините в Google и работата си във Вашингтон като част от Министерството на финансите по времето на Бил Клинтън. Зукърбърг, за разлика от нея, е отпаднал от колежа и никога не е имал истинска работа.

Сандбърг имаше неоспоримо въздействие върху изграждането на рекламния бизнес на Facebook и вътрешните операции на компанията, включително маркетинга и човешките ресурси. Но визията на компанията винаги е била дело на един-единствен човек.

„Имаме поговорка, която гласи: Действай бързо и разбивай“, пише Зукърбърг в писмото си до акционерите при подаването на документите за IPO. „Идеята е, че ако никога не разбиеш нищо, вероятно не действаш достатъчно бързо“.

За Зукърбърг бързото действие означава да служи като единствен ръководител на бизнес развитието на Facebook за някои от най-важните решения в компанията. Той предложи придобиването на Instagram малко преди IPO-то, без бордът да има принос за това. Твърди се, че той е организирал и придобиването на WhatsApp за 19 млрд. долара, след като вижда данни, показващи, че чат приложението представлява сериозна заплаха за бизнеса му.

Сандбърг се присъедини към борда на Facebook през 2008 г., а в сряда подсказа, че ще продължи да служи като директор в него. Но Зукърбърг има постоянен контрол върху правото на глас. Това означава, че той може да избира членовете на борда така, че да се придържат към неговата визия.

Ето защо Зукърбърг решава кога иска да промени името на компанията на Meta и дали да похарчи 10 млрд. долара тази година за изграждането на метавселената, която може и да не се превърне в реален бизнес до края на десетилетието.

Сандбърг коментира пред CNBC, че планира да се фокусира върху филантропия, особено върху това да помага на жени. По думите ѝ тя е „голям оптимист за бъдещето на компанията“.

Но инвеститорите са неспокойни, след като акциите на компанията загубиха половината от стойността си от пика си през септември. Цената им спадна с още 2,6 на сто по време на следборсовата търговия, след като Сандбърг обяви, че се оттегля.

Каквото и да се случи занапред, Зукърбърг няма кого да обвинява освен себе си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още