IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За първи път българско вино ще се рекламира в Китай

Европейската комисия одобри първата промоционална програма на български и румънски винопроизводители в трети страни

13:11 | 02.12.11 г.
За първи път българско вино ще се рекламира в Китай

Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия“ и румънската камара на винопроизводителите и лозарите APVPVD са първите браншови организации в сектора вино, които получиха одобрение от Европейската комисия за представянето на продукцията си в Русия и Китай.

В последния ден на ноември Еврокомисията одобри 20 промоционални програми на браншови организации от ЕС, които ще рекламират продукцията си в държави извън Общността с цел да разширят пазарите си в трети страни. Общата стойност на проектите надхвърля 60,2 млн. евро, половината от които е пазарната подкрепа от европейския земеделски фонд, информираха от пресцентъра на ЕК.

Общият бюджет на съвместната българо-румънска програма е близо 3,2  милиона евро, от които европейската субсидия достига 1,6 млн. евро, а останалите се осигуряват от браншовите организации и малка част от националните бюджети на двете държави.

През следващите три години винопроизводителите от двете страни ще организират изложения и дегустации на качествените си вина на двата големи пазара, каквито са Русия и Китай.

Ще поканим всички български производители, които искат да представят елитните си марки зад граница, така че да изпълним целта си за постепенно възстановяване на пазарите, обясни за Investor.bg председателят на лозаро-винарската камара „Тракия“ Константин Маджаров.

„Подкрепата от Еврокомисията за този проект е от изключително значение за българското винопроизводство, чийто експорт буквално се срина през последните 15 години. При 1 милиард бутилки износ през 1996 г. и скромните 40 млн. бутилки през миналата година – сравнението е показателно за огромния спад, затова целта ни е да покажем на света, че българските вина са запазили качеството си и могат да се конкурират със световните марки“, обясни още Маджаров.

През първата година българската браншова организация е планирала 409 млн. евро за участия в изложения и други форми на реклама на виното. През следващите две години ресурсът е съответно малко над 655 млн. и над 531 млн. евро. Бюджетът на румънската асоциация е малко по-голям, като се има предвид, че в нея участват и повече компании.

Като припомни традиционно доброто представяне на българските вина в Русия, Маджаров очаква, че с новите си участия в техни изложения повече винарски изби имат шанс да промотират новите си качествени вина.

Според Маджаров големите очаквания за бранша са насочени към китайския пазар, където до този момент имаме съвсем символично участие. Китай е на опашката в експортната ни листа.

Последните данни на агенцията по лозата и виното посочват, че напоследък браншът отчита намаление в експорта дори за Русия. Данните за деветмесечието на тази година сочат 23% спад в експорта за този пазар, където през същия период на миналата година сме реализирали с 4,8 милиона литра повече вино.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:26 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още