„Моето лично мнение е, че може да има кредит от друго държавно предприятие, но това може да бъде обсъдено“, заяви новоизбраният министър Драгомир Стойнев пред bTV по повод ситуацията във ВМЗ - Сопот. Оказа се, че от месеци работещите там отново не получават заплати. По тази причина и синдикатите подготвят нов протест.
Финансовото състояние на дружеството е много тежко – то е декапитализирано, задълженията му са в размер на 170 млн. лева, от които към държавата са над 60 млн., обясни министърът. Всички активи на ВМЗ са ипотекирани, а компанията няма никакви оборотни средства.
Именно по тази причина и може да се стигне до търсене на кредит от друго държавно предприятие. Това обаче ще бъде само част от краткосрочните мерки за оздравяване на предприятието. Планът ще бъде представен в "най-скоро време", заяви още Стойнев и добави, че дружеството има поръчки, но не и средства.
Работи се и по дългосрочен план, като по него се подготвя нова процедура по приватизация. Изискванията на Стойнев са новия купувач да подготви силна социална програма.
По данни на Агенцията по заетостта от началото на годината ВМЗ – Сопот са напуснали 827 души. На 115 от тях е намерена нова работа, а 45 души са преминали курсове за преквалификация.
Работещите в предприятието коментираха, че по време на трудовите борси в началото на годината във ВМЗ е имало предложения за работа, но част от тях са били за други градове и служителите не са могли да се възползват от тях.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 12 години Това ли е разумното решение г-н Стойчев?Да потопим и друго предприятие, а после и следващото и т.н. докато фалираме и държавата? Но поне няма да се наложи да взимате трудни, радикални и наистина икономически ефективни решения!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар