Работи се активно по изграждане на нов интермодален терминал във Варна. Идеята е средствата да бъдат осигурени от държавата, съвместно със собствени приходи на порт Варна и на Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ).
Това съобщи днес министърът на транспорта и информационните технологии Данаил Папазов, който участва в церемония по официално пускане в експлоатация на два нови крана на пристанище "Варна Запад", съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
„Направил съм конкретно предложение за развитието на бъдещия интермодален терминал във Варна, който да включи пристанище Варна – Изток и железопътна гара Варна и те да бъдат обединени в общ комплекс. Предстои с община Варна да бъде уточнено мястото и да започне реализацията на този проект, който е изключително важен за Варна”, заяви Папазов.
Според ресорния министър на транспорта, инфраструктурата до бъдещия терминал може да бъде изградена с европейски средства през следващия програмен период.
Папазов представи и последни данни за пристанището, като уточни, че до края на юли на пристанище Варна са
обработени 5,5 млн. тона товари. За шестмесечието е отчетен ръст на оборота с около 6% в сравнение със същия период на миналата година, посочи още той.Освен това той съобщи, че вече е приключила обществената поръчка за удълбочаване на нулевото корабно място на пристанището. По думите му заложената предварително стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. Очаква се след удълбочаването да бъдат привлечени нови 600-700 хил. тона товари.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 12 години Още от 2006 година се говореше за преместването на Пристанище Варна Изток и се замълча а доколкото за приватизацията то такава мисля че няма да има но за отдаването на Пристанище Варна Запад на концесия това е сигурно и това ще бъде поредната грешка на управляващите които и да са те За пример може да бъде дадено Пристанище Свищов което до отдаването му на концесия през 2007 беше "Перлата на Дунава" през което преминаваше над 75 % от товарооборота на целия Пристанищен Комплекс Русе а сега същото е цялото в разруха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не бил безлихвен, но определено с много добри условия - 7 години гратисен период и лихва от 1,7%. А защо го е отказал, и децата се сещат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И после, .............приватизация! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години shto ne kajat kak tupata tikwa boko naprawi precedent w istoriata, kato otkaza weche skliuchen durjaven zaem ot Iaponskata Banka, bezlihwen razbira se, za dwete pristanishta v burgas i varna i kak po tozi nachin towarite se prenasochvat v solun i rumunia, toia *** e za zatvora.... sega s nashi pari shte prawim izgrajdaneto... отговор Сигнализирай за неуместен коментар