IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кабинетът работи по изграждане на нов интермодален терминал във Варна

Средствата за него ще бъдат от държавния бюджет, от бюджета на пристанището и от този на Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура"

17:07 | 09.08.13 г. 4
<p>
	<em>Транспортният министър Данаил Папазов участва в официалното пускане в експлоатация на два нови крана на пристанище &quot;Варна Запад&quot;</em> Снимка: <em>БТА</em></p>

Транспортният министър Данаил Папазов участва в официалното пускане в експлоатация на два нови крана на пристанище "Варна Запад" Снимка: БТА

Работи се активно по изграждане на нов интермодален терминал във Варна. Идеята е средствата да бъдат осигурени от държавата, съвместно със собствени приходи на порт Варна и на Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ).

Това съобщи днес министърът на транспорта и информационните технологии Данаил Папазов, който участва в церемония по официално пускане в експлоатация на два нови крана на пристанище "Варна Запад", съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.

„Направил съм конкретно предложение за развитието на бъдещия интермодален терминал във Варна, който да включи пристанище Варна – Изток и железопътна гара Варна и те да бъдат обединени в общ комплекс. Предстои с община Варна да бъде уточнено мястото и да започне реализацията на този проект, който е изключително важен за Варна”, заяви Папазов.

Според ресорния министър на транспорта, инфраструктурата до бъдещия терминал може да бъде изградена с европейски средства през следващия програмен период.

Папазов представи и последни данни за пристанището, като уточни, че до края на юли на пристанище Варна са

обработени 5,5 млн. тона товари. За шестмесечието е отчетен ръст на оборота с около 6% в сравнение със същия период на миналата година, посочи още той.

Освен това той съобщи, че вече е приключила обществената поръчка за удълбочаване на нулевото корабно място на пристанището. По думите му заложената предварително стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. Очаква се след удълбочаването да бъдат привлечени нови 600-700 хил. тона товари.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:41 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
byrobocop
преди 10 години
Още от 2006 година се говореше за преместването на Пристанище Варна Изток и се замълча а доколкото за приватизацията то такава мисля че няма да има но за отдаването на Пристанище Варна Запад на концесия това е сигурно и това ще бъде поредната грешка на управляващите които и да са те За пример може да бъде дадено Пристанище Свищов което до отдаването му на концесия през 2007 беше "Перлата на Дунава" през което преминаваше над 75 % от товарооборота на целия Пристанищен Комплекс Русе а сега същото е цялото в разруха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
alexx
преди 10 години
Не бил безлихвен, но определено с много добри условия - 7 години гратисен период и лихва от 1,7%. А защо го е отказал, и децата се сещат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
Сините камъни
преди 10 години
И после, .............приватизация!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 3
johndaniels
преди 10 години
shto ne kajat kak tupata tikwa boko naprawi precedent w istoriata, kato otkaza weche skliuchen durjaven zaem ot Iaponskata Banka, bezlihwen razbira se, za dwete pristanishta v burgas i varna i kak po tozi nachin towarite se prenasochvat v solun i rumunia, toia *** e za zatvora.... sega s nashi pari shte prawim izgrajdaneto...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още