"Южен поток България" не е публична, а проектна компания, не харчи публични средства, затова и няма нарушение на правилата за провеждането на търговете за избор на изпълнител на проекта. Този коментар направи министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев пред журналисти. Днес той беше изслушан по актуални теми в икономическата комисия в Народното събрание.
"Южен поток България" е съвместна собственост на Газпром и Българския енергиен холдинг (БЕХ), припомни още Стойнев и допълни, че държавата не плаща за реализацията на проекта, но ще се съобразим с изискванията на Европейската комисия. "Не вярвам, че парите по оперативните програми ни се спират заради "Южен поток". Считам, че ЕК действа по обективен начин", обясни още той.
Стойнев беше категоричен, че процедурата на ЕК не го притеснява и страната ни може да отговори така, че тя да бъде спряна.
Министърът коментира още, че няма информация за спиране на средства по ОП "Конкурентоспособност". По време на изслушването в комисията обаче той призна за пет проекта по тази програма, които се проверяват от Европейската сметна палата. Одиторите са изискали още информация по тези проекти, които са били одобрени в периода 2010 -2011 година.
Новата програма за подкрепата на конкурентоспособността на бизнеса вече е одобрена от правителството и изпратена в Брюксел за съгласуване. Надеждата на Драгомир Стойнев е програмата да бъде одобрена бързо и от септември да тръгне и първата мярка по нея. Желанието на бизнеса е това да бъде за технологична модернизация.
По време на т.нар. "блиц контрол" в икономическата комисия Стойнев коментира, че Министерството следи внимателно ситуацията в Русия и Украйна, но на този етап няма информация за отказани чартърни полети от Русия, нито притеснителни данни от туроператорите, обясни още министърът.
Ситуацията е деликатна и се търсят начини за излизане на нови пазари. Затова и правителството е отделило пет пъти повече средства за реклама и участваме в повечето туристически изложения по света, каза Стойнев.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
преди 11 години А тръбата ще се изплаща от таксите за преминаване на газа през БГ. Чии пари са това бе червен ***!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години добре де.. туй избирателите не сме чак толкова прости.. помним новините от вчера..http://***.webcafe.bg/id_1597293532 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А след като се построй, ще осигури монополно владение на тръбата!Тогава чии кожи ще дере монополиста?Кеф ти публични, кеф ти частни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да бе. Проектната компания е с 50% държавно участие - какви средства харчи тогава ако не публични? Чии ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар