Предложението за алтернативен данък за такситата отново е на дневен ред. Група депутати от ГЕРБ пак предлагат промени в Закона за местните данъци и такси, с които да се въведе т.нар. „алтернативен данък“ за таксиметровите превозвачи – на практика патентен данък, в размер от 400 до 1 000 лева за всеки таксиметров автомобил, който ще се определя от общините.
Текстовете са внесени в деловодството на Народното събрание за обсъждане и са публикувани на сайта на парламента.
Данъкът се предвижда да се декларира до края на годината, която предхожда годината, за която се отнася, и да се плаща на две равни вноски – първата до 31 декември на предходната година, а втората – до 30 юни на годината, за която е дължим. Ако се плати накуп до 31 декември, законодателите предвиждат отстъпка от 5%.
През миналата година ГЕРБ внесе идентични предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, които обаче бяха отхвърлени от депутатите заради острата реакция на някои от играчите на пазара на таксиметрови превози. Част от фирмите обаче от години настояват за въвеждане на патентен данък за таксиметровите превози, за който настояват, че ще „изсветли“ бранша.
Вместо да въведат патентен (или алтернативен) данък, народните представители въведоха нови правила за работа на шофьорите на таксита, които искат да работят за своя сметка. Със законови промени отпадна възможността те да работят за своя сметка от името на лицензиран превозвач и трябва да се регистрират като превозвачи.
Тези, които не се регистрират като превозвачи, трябва или да бъдат назначени на трудов договор, или да прекратят дейността си, но най-вероятно ще минат в „сивия“ сектор.
С новите – стари предложения за промени в Закона за местните данъци и такси депутатите от ГЕРБ предлагат и да се върне възможността шофьори на таксита да осъществяват превоз за собствена сметка от името на лицензирани превозвачи. Това ще стане чрез промяна на Закона за автомобилните превози с преходните и заключителни разпоредби на Закона за местните данъци и такси – практика, с която в „12 без 5“ през последните години се правят изключително важни законови поправки.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 9 години Таксиджиите освен, че са доста прости са си и бели роби на компаниите, който им продават колите...лизинговат.Голяма компания в софия .. коли, които са платени не повече от 25-30К от компанията се лизинговат срещу 75К (не помня за колко години )....Найс А...После се гърчат за някакви осигуровки и данъци, НО всеки месец плащат на чорбаджията по 1000 кинта 'лизинг'..не случайно го пиша в кавички.Много пъти съм си говорил с таксиджии и винаги съм бил втрещен колко наивни и експлоатирани са тия хора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар