Предвижда се създаване и управление на регистър - профил на хората с увреждане на база информация от различни административни източници, на различно административно подчинение с възможност за достъп по електронен път.
Това реши правителството, като одобри план за изпълнение на интегрирано решение за административно и социално обслужване на хората с увреждания, съобщават от пресслужбата на кабинета.
Целите са постигане на интегрирано решение за административно и социално обслужване на хората с увреждания; надграждане на информационната система на Агенцията за хората с увреждания и на административните източници на данни, с които взаимодейства, интеграция на системата с хоризонталните системи за електронното управление на МЗ, НЗОК, ГРАО, МОН; надграждане на Единната информационна система на медицинската експертиза на Националната експертна лекарска комисия и на административните източници на данни, с които взаимодейства.
Сред другите цели е проследяване и контрол чрез извършване на статически анализ и отчетност като инструмент за формиране на хоризонталната държавна политика за хората с увреждания.
Допълнително ще се автоматизира процесът по предоставяне на необходимите медицински и други документи за определяне степента на неработоспособност и ще бъде осигурен достъп до данни в регистрите с възможност за едновременна работа на участниците в процеса (граждани и администрация).