Близо 3 хил. нелегални буса превозват пътници из страната всеки ден, а към чужбина веднъж седмично, пише в днешния си брой в. „Монитор“. Незаконните превози се извършват по всички линии, където има пътници, но най-често са от близките до столицата населени места, както и големите регионални центрове.
Според транспортния бранш една трета от всички нелегални бусове возят всяка седмица пътници извън България.
Сметките им посочват, че на година броят на превозените надхвърля 300 хил. души. В чужбина пътуват бусове 7+1 всяка седмица в посока на запад, което означава около 7 хил. пътници без билет, а на месец около 30 хил.
Сивият сектор увеличава все повече бизнеса си в чужбина, твърди превозвачът Васил Пиронков. Това показват данни на транспортния бранш: за 2 години сивият сектор при превоза в странство се е увеличил двойно.
Най-често зад волана без регистрация като превозвачи сядат шофьори, които са уволнени от някоя фирма или се занимавали с товарни превози. Опитът им вдъхва кураж да си вземат личен бус.
За две години цената на „билета“ се е увеличила с 20 евро по всички „линии“. При разговори с нелегални превозвачи самите те признават, че цените им не се различават от легалните. „По-скоро нелицензираните бусове се предпочитат единственото заради това, че в тях се пуши, пие, а пътниците се карат от адрес на адрес. Основно пътуват към Германия, Австрия, Холандия, Белгия, по-близките части на Франция, дори и Гърция“, коментира Пиронков.
Управляващите се вслушаха в предложението на превозвачите нелегалните превозвачи, возещи в чужбина, да бъдат броени по граничните пунктове. При завишение на излизанията в странство ще следват проверки от ДАИ, НАП и др. контролни органи. Но и има контрамерки, научи „Монитор“. Превозвач от Черноочене заради същите проверки за незаконен превоз по границите на скандинавските страни, върти „бизнеса си“ с над 30 буса, които редува.
При вътрешните превози сивият сектор е около една трета, сочи председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. Тази седмица превозвачи и управляващи отново ще седнат на една маса, за да начертаят план как да се справят с превоза извън закона в страната.
Легалният бизнес ще поиска нелегалните бусове и автомобили да бъдат проверявани от органите на междинни спирки и крайни гари, а не при тръгването им с пътници.
В Перник незаконните със собствено разписание
В българския град на немската марка VW нерегламентираният превоз е силно на почит. Освен с лични автомобили, пътници се транспортират и с десетина нелегални буса, които даже са си направили собствено разписание. Тръгват през половин час без да се притесняват от проверяващите органи.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат