До 13 юни ще продължи общественото обсъждане на проекта на постановление на Министерския съвет за изменение на Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа. Целта на промяната е актуализация на размера на таксата за изминато разстояние - тол такса за пътни превозни средства (ППС) на постановление от 2019 година, съобщи на сайта си правителството.
Изменението на нормативния акт ще доведе до увеличаване на приходите от тол такси и налагане на тол таксуване за пътищата втори клас, които в момента са с нулева ставка, пише в мотивите.
Приходите от пътни такси, чието предназначение е за изграждане/поддържане на републиканската пътна мрежа, се формират от винетните такси за леките превозни средства, независимо от това, че въздействието върху пътната настилка от леките превозни средства е несъпоставимо с това от тежкотоварните пътни превозни средства.
Промяната в размера на тол таксите ще увеличи приходите с около три пъти в сравнение с отчетените за 2020 г. и 2021 г., се посочва в проекта. Така ще бъде постигнат справедлив подход при разпределение на разходите за изграждане на нова и поддръжка на съществуващата пътна инфраструктура в страната в съответствие с принципите „ползвателят/замърсителят плаща“.
С приемането на проекта за изменение на тарифата ще бъдат актуализирани размерите на таксата на база изминато разстояние (тол такса).
Актуализирани размери на таксата на база изминато разстояние (тол такса)
С приемането на проекта на постановление на Министерския съвет за изменение на тарифата ще бъдат актуализирани размерите на таксата на база изминато разстояние (тол такса):
С приемането на проекта за изменение на тарифата ще бъдат актуализирани размерите на таксата в съответствие със Закона за пътищата:
Увеличаването на размера на таксите ще доведе до увеличаване на приходите от пътни такси, а оттам и нарастване на финансовия ресурс, който ще се вложи за рехабилитация и поддържане на пътната инфраструктура, съответстваща на европейските стандарти. В резултат на това ще се повиши безопасността и комфортът на пътния трафик, коментират експертите на Министерския съвет.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 3 години Като цяло добре, но могат да се коригират още няколко неща. Защо остава тази огромна разлика в цената между годишната и месечната например винетки? Вече няма разходи за лепенки за джамовете, т.е. таксата може да е пропорционална на времето. Аз лично с 2-3 месечни винетки мога да се оправя за цяла година, но тези несъразмерни цени ме карат да плащам за цяла година без да искам да го правя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар