IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Metro се опълчва срещу изваждането си от Dax

След септември търговският концерн може да не е част от основния германски индекс

09:50 | 21.08.12 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Metro може да бъде принуден да напусне основния германски индекс. <em>Снимка: компанията</em></p>

Metro може да бъде принуден да напусне основния германски индекс. Снимка: компанията

Концернът за търговия на дребно Metro се опълчва срещу изпадането си от най-важния германски индекс DAX. Малко повече от две седмици остават на главния финансов директор Марк Фрезе, за да увеличи пазарната стойност на акциите до такава степен, че да задържи на разстояние кандидатите за DAX Continental и Lanxess.

„Но ако положението остане такова, каквото е в момента, ние ще напуснем Dax, което би било голяма промяна за нашите акционери", казва Фрезе пред BörsenZeitung, цитиран от Ройтерс. В момента пазарната капитализация на Metro на база фрий флоут - това е общата стойност на акциите, които не са притежавани от основните акционери, е около 3,2 милиарда евро, което класира компанията на 36-о място от котираните на борсата германски концерни. За да остане сред 30-те компании, съставляващи Dax, компанията-майка на Kaufhof и Real трябва да се изкачи най-малко с една позиция до 35-о място. 

На 5-и септември Deutsche Börse трябва да вземе решение за новия състав на индекса. С най-големи шансове за влизане е котираният в момента на MDAX Continental с борсова стойност на фрий флоут от 6,6 млрд. евро. В зоната за влизане в Dax се намира и производителят на камиони MAN. Освен капитализацията на фрий флоут от значение е и оборотът от акции. По този показател според Фрезе Metro е на сигурната 22-а позиция. Преди всичко институционални инвеститори, каквито са фондовете, се ориентират при съставянето на портфолиото си от принадлежността към даден индекс. Така едно възможно излизане би довело до натиск за разпродажби на акциите на търговския концерн.

Отвъд интензивна комуникация с инвеститорите обаче Фрезе едва ли може да направи нещо повече, за да насърчи акциите. Той обяви и малко конкретни мерки в интервюто си за BörsenZeitung: „Ние продължаваме да работим усилено, за да подобрим ефективността на работа и за да убедим пазарите в нашите възможности".

От ноември насам акциите на концерна губят стабилно стойност. Докато около Коледа, най-силните дни от годината за търговския бранш, акцията струваше по 37 евро, в края на юли цената вече е 20 евро. Оттогава насам курсът се колебае около 25 евро, а в края на миналата седмица приключи търговията на 24,48 евро.

„С моментното развитие на стойността на акциите, разбира се, не може да сме доволни, тя е съвсем малко над счетоводната стойност на концерна от 6,5 млрд. евро“, казва още Фрезе.

Само пазарната стойност на имотите на концерна е значително по-висока от общата пазарна капитализация от осем милиарда евро. „Но трябва да признаем: доверието в нас пострада през последните години по различни причини. Но ние се ангажираме да укрепим доверието в себе си".

Неотдавнашния ръст на акциите Фрезе и главният изпълнителен директор Олаф Кох дължат на тримесечния доклад и на успех в една дълга съдебна битка. В края на юли мениджърите на  Metro успяха да убедят инвеститорите с добри данни за второто тримесечие, в което ценовата офанзива и развиващият се бизнес на вътрешния пазар и в Азия доведоха до нарастващи продажби. Очаква се през втората половина на годината печалбата да нарасне, съобщи Кох. Така той иска да постигне своята прогноза за цялата година. Инвеститорите се опасяваха, че Кох може да преобърне целите си предвид слабата потребителска активност в много части на Европа.

И в съдебния спор с основателя на Media-Saturn Ерих Келерхаус за това кой да задава тона в дружестовото, Metro натрупа точки, което смъкна натиска от акциите.

Но дори и в случай, че Metro освободи мястото си в Dax, за финансовия директор светът няма да свърши. „Имаме добри позиции на капиталовия пазар. Със или без принадлежност към Dax накрая ще сме там, където винаги сме били – четвъртият по големина търговец в света“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:54 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
Хубаво е да спрем във всичките им вериги, че се гаврят яко, както с потребители, така и с БГ производители и търговци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
Balgarian35
преди 11 години
Спрях да пазарувам от Метрото и ето какво му се случи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
melon
преди 11 години
Да го вадят този мизерен магазин!Там спокойно може да те сгази електрокар или да ти изпуснат някоя палета върху главата...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още