Най-голямата компания от хранително-вкусовия сектор в света Nestle потвърди своите целите си за 2013 година след бавния ѝ старт.
„Началото на новата година отразява повишеното ни внимание, което изразихме през февруари", каза главният изпълнителен директор Пол Булке в четвъртък при представянето на тримесечния доклад. "Ние очакваме и през 2013 г. волатилна обстановка, но потвържаваме, че предвижваме да постигнем нашите цели за цялата година".
За цялата година производителят на кафето Nespresso, шоколадите Kitkat и супите Maggi иска да постигне органичен растеж от 5-6 на сто.
За първите три месеца обаче лидерът на пазара изостава от тази цел с ръста си от 4,3 на сто. Чистото увеличение на продажбите е в размер на 2,3 на сто, на повишението на цената се падат останалите 2%.
Nestle постигна в периода от януари до март продажби за 21,94 млрд. франка (18,1 млрд. евро). Това е с 5,4% повече, отколкото преди година, но доста по-малко от очакванията на анализаторите. Те очакваха средни продажби в размер на 22,58 млрд. франка. Френският конкурент Danone увеличава приходите от продажби през първото тримесечие с 5,6%.
В Европа настроението на потребителите остава сдържано, поясняват от Nestle. Тук компанията е постигнала органичен растеж в размер на 1%. Nestle също така трябва да се справи и с по-студеното време. Прогрес отчитат пазарите в Северна Америка, но двигатели на ръста си остават развиващите се пазари с повишение от 8,4%. От развиващите се пазари сега идва почти половината от постъпленията от продажби.
Данни за печалба базираният във Веве (до Женевското езеро) концерн публикува само в средата и края на годината. За 2013 г. Nestle се стреми и към подобряване на оперативния марж на печалбата. През 2012 г. тя бе в размер на 15,2%.
Във вторник френският конкурент Danone предостави достъп до финансовите си резултати и изненада и самия себе си. Благодарение на голямото търсене на бебешки храни в Азия и на бутилирани води през първото тримесечие продажбите са нараснали повече от очакванията. Достатъчно основание, за да бъде потвърдена и годишната прогноза.
Общите приходи с отчитане на страничните ефекти, скачат с 4,3% до 5,4 млрд. евро. За 2013 г. концернът очаква ръст на приходите от поне 5%. Най-големият в света производител на мляко с марки като Activia и Actimel, разпространява и бебешките пюрета Milupa, както и минералните води Evian и Volvic.
Спрямо своите мултинационални конкуренти Danone отчита най-силен ръст в южните страни на еврозоната. Там и през първото тримесечие бизнесът остава слаб, а в цяла Европа приходите намаляват с 5,1%. Подобрение не се очаква и през 2013 г. В резултат на това Danone вече обяви, че ще съкрати 900 свои служители в Европа.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева