Пивоварната индустрия в Германия има вековна история, но за много производители добрите времена вече остават назад, пише в свой анализ Reuters. През последните 25 години консумацията на бира в страната е намаляло с 1/3, като само за миналата година продажбите са се свили с 2%.
Силната конкуренция между производителите е причината за намаляването на цените на бирата. Пивоварите са изправени и пред предизвикателството на двуцифрения ръст на цената на електричеството, поскъпва стъклото и основната суровина – малцът.
Като знак колко сериозна е ситуацията на пазара е и че през миналата година пет германски пивоварни компании бяха обвинени в ценови картел. Пазарът започна да изхвърля и малки фамилни пивоварни, сочат данните на Германската бирена асоциация (DBB).
Преди две десетилетия пивоварните в Германия процъфтяваха, подкрепени от бум в търсенето. Компаниите обаче пропуснаха тенденциите, като например увеличеното търсене на ароматизирани бири. Пивоварите не инвестираха достатъчно и в развиващите се пазари, смятат производители, цитирани от Reuters.
Като цяло германците все още пият най-много бира на глава от населението в Европа, дори и спрямо съседните държави Австрия и Чехия. Младите германци обаче предпочитат високоалкохолни напитки или плодови сокове.
Затова и износът е един от изходите, който да помогне да бъде преодоляно свиването на вътрешното търсене. За съжаление германските производители са изпуснали най-подходящия за това момент. Сега вече компаниите се обръщат към останалия свят, но вече е късно, коментира Йозеф Шрьодлер, директор на пивоварната Weihenstephan.
Неговата компания обаче е едно от изключенията и в момента на износа се падат 60% от продажбите на пивоварната., собственост на провинция Бавария. Най-голям ръст има в САЩ, особено в Ню Йорк, добро представяне има бирата на Weihenstephan на пазарите в Австрия и Италия.
Ключ към успеха са и иновациите, като например подобряването на вкуса на безалкохолната бира и създаването на нови вкусове, посочват още производители на бира в Германия.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
преди 11 години Наздраве, докато не са направили всичката бира безалкохолна...Как казваше FlashTrade ? ...УЖАС ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Ключ към успеха са и иновациите, като например подобряването на вкуса на безалкохолната бира и създаването на нови вкусове, посочват още производители на бира в Германия."---------------------Ами ако успеят да се впишат в космическата или хай-тек индустрията, това също ще е решение за финансовото оцеляване на компаниите, но също както и производството на безалкохолна бира, това си е просто друг бизнес, нямащ нищо общо с пивоварството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар