Акционерите на Alstom подкрепиха с мнозинство от 99,2% плана на френската енергийна компания да продаде по-голямата част от енергийното си дружество на американския конгломерат General Electric. Френският концерн ще се фокусира в бъдеще върху вторичната си дейност – железопътния транспорт, предава Ройтерс.
През миналия месец Alstom заяви, че може да върне приблизително 4 млрд. евро (4,92 млрд. долара) на своите акционери под формата на дивиденти. Френската компания подписа сделка на стойност 12,35 млрд. евро с американския индустриален гигант през юни. Самата трансакция бе забавена с два месеца заради поставени пречки от страна на правителството.
Според сделката, която трябва да бъде финализирана през втората половина на 2015 г., General Electric ще закупи активи, които носят приблизително 70% от приходите на Alstom. Двете компании също така ще създадат три джойнт венчъра за атомна енергия, електропреносни мрежи и възобновяеми източници на енергия. Трите нови предприятия ще са контролирани от General Electric. От своя страна американската компания ще продаде отдела си за железопътно сигнализиране на Alstom. Под шапката на Alstom ще остане само транспортното поделение за влакове и сигнална техника.
GE успя да спечели надпреварата за френския енергиен концерн през лятото в конкуренцията на Siemens. През лятото бордът на директорите на Alstom одобри офертата на GE за придобиването на компанията. Споразумението предвижда американската група да продаде на френската жп бизнеса си за 825 млн. долара, както и да се сформират съвместни компании с участие 50:50 за бизнеса с елетропреносните мрежи, операциите с енергия от вятър и бизнеса с ядрени турбини.
Впоследствие френското правителство успя да задължи GE да запази работните места на Alstom във Франция.


19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия
Реалната заплаха на криптовалутите за банките
Вижте коледната картичка на кралица Летисия и испанското кралско семейство