Стачката в германските железници се разпростря от сряда сутрин и върху пътническите влакове, предаде DPA.
Става дума за деветата подобна стачка в Deutsche Bahn от септември насам. Очаква се милиони пътници да бъдат засегнати от това, че стачните действия обхванаха и пътническите влакове, след като бяха обхванали товарния железопътен сектор. По-специално германският синдикат на машинистите GDL настоява за 5-процентно увеличение на заплатите и намаляване на работната седмица от 39 часа на 37 часа. Освен това той иска и да преговаря от името на други железопътни служители като влаковите стюарди.
Около две трети от всички влакове на дълги разстояния ще бъдат отменени. За градски влакове, осигуряващи връзка с предградията, около 40 до 85 процента от влаковете няма да се движат.
Още във вторник компанията публикува алтернативни разписания.
Стачката ще продължи по-дълго от 6-дневната стачка, преустановена на 10 май, която беше най-продължителната в историята на концерна, заявиха от синдикатите на машинистите.
Шестдневна стачка, състояла се по-рано този месец, бе най-дългата в 21-годишната история на Deutsche Bahn AG. Тя засегна милиони пътници и предизвика огромни щети за икономиката. Щетите от последната железопътна стачка може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира тогава икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB. В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар.
Около 5,5 милиона души пътуват всеки ден с влак в Германия, а чрез железопътния транспорт се превозват 620 000 тона товари. Според Федерацията на германските индустриалци (BDI) стачката може да струва около 100 милиона евро дневно на икономиката на страната и да подкопае репутацията ѝ като промишлен и логистичен център.
Вижте повече в галерията на Investor.bg


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
преди 10 години Шоуто предстои много скоро. Аз мисля, че ще платят поредното срамно дарение на гърция и ще продължат да плащат докато европа не бъде блокирана от стачки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Еми стига само аванта на гърците.Всички останали заслужават повече.Дотук бяха политиците правещи отстъпки на Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години еми писна им на хората да носят цялата тежест ... сигурно и там им е ниска конкурентноспособноста и за това не им качват заплатите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ще е интересно как меркел ще плати на гърците сега, ако се запънат за реформите :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар