Airbus обяви по-високa от очакванa печалба през второто тримесечие и потвърди целите си за цялата година, след като наличностите от недоставени самолети започнаха да намаляват, а разходите за най-новия голям самолет на компанията А350 се свиха, съобщава CNBC.
Цената на акциите на компанията нарасна с близо 4% в началото на щатската сесия. Airbus предприе най-голямата си реформа от създаването си преди близо 50 години, като заменя или осъвременява най-доходоносните си продуктови линии и в същото време ускорява производството, за да отговори на рекордното търсене на пътувания по въздух.
Макар че въвеждането на А350 върви относително безпроблемно и показва силни подобрения в разходите в момент, когато Airbus се насочва към целта да произвежда по десет самолета на месец до края на годината, по-малкият модел A320neo продължава да създава главоболия.
Доставките на самолетите за средни разстояния, които носят по-голямата част от печалбите и ликвидните средства за най-големия самолетопроизводител в Европа, бяха отложени заради пропуски в доставките на двигатели от компанията Pratt & Whitney и в по-малка степен от френско-американското съвместно дружество CFM.
Но Airbus достигна повратна точка през май, след като опашката от полузавършени самолети, задръстващи пистата пред европейските заводи на компанията, започна да намалява в сравнение с пика от сто чакащи машини.
Airbus съобщи, че за първи път през второто тримесечие е доставила повече самолети А320neo с нови двигатели в сравнение с предходната версия А320. Компанията обаче съобщи, че остават рискове пред „предизвикателната“ прогноза за доставка на общо 800 самолета тази година.
Airbus е доставила 303 самолета през първото полугодие. Базираната в Тулуза компания съобщи, че оперативната печалба през второто тримесечие е нараснала над два пъти до 1,15 млрд. евро (1,35 млрд. долара), а приходите са се увеличили с 8% до 14,85 млрд. долара.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха оперативната печалба да достигне 1,01 млрд. евро, а приходите – 14,55 млрд. долара.
Резултатите на Airbus идват един ден, след като американският й конкурент Boeing надхвърли очакванията за печалба и приходи през второто тримесечие, но обяви с 426 млн. долара по-високи разходи по разработването на военния транспортен самолет KC-46 Tanker, което повлече акциите на компанията надолу.
Според анализаторите все още е твърде рано Airbus да реши дали да повиши производството на А350, въпреки че Boeing запазва плановете си да повиши производството на конкурентния 787 Dreamliner до 14 на месец.
По отношение на по-малките самолети прогнозите са, че заводите за сглобяване на Airbus в Китай и САЩ ще повишат обемите си с 50% в идните години.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока