След фалита на изпадналия в затрудненият германски авиопревозвач Air Berlin, обявен през август 2017 г., германската държава вече получи почти цялата сума от спорния спасителен пакет на стойност малко под 150 млн. евро.
„До края на декември 2018 г. ще сме върнали около 98 млн. евро от заема на KfW", заяви ликвидаторът на Air Berlin Лукас Фльотер в свое интервю за Bild. Към август 2018 г. върнатата сума бе 75 млн. евро. „Според сегашното положение можем дори да успеем да погасим до края на годината целия кредит - но без лихвите".
Като оправдание за изненадващо високите погасявания на дълга Фльотер споменава „обезпечения и искания за плащане, които не са били известни досега и сега постепенно се придвижваме към масата (на несъстоятелността - бел. ред.)".
Понастоящем синдикът проверява и искове за правна отговорност срещу бивши членове на Борда на директорките и Надзорния съвет на авиокомпанията. Така например се разглеждат всички протоколи от заседания на Изпълнителния съвет и Надзорния съвет за последните десет години.
„Този преглед ще се проведе за период от десет години преди началото на процедурата по несъстоятелност, самият преглед ще е продължителен и със сигурност ще отнеме известно време“, казва синдикът.
Air Berlin трябваше да започне процедура по фалит през август 2017 г., след като най-големият акционер – Etihad, спря финансовата си подкрепа заради дългогодишните загуби на компанията. Самолетите ѝ продължиха да летят благодарение на отпуснат от правителството на Германия мостов заем в размер на 150 млн. евро (180 млн. долара). Парите ще стигнат най-късно до средата на ноември. За активите на превозвача има много потенциални купувачи, като на челна позиция изглежда е Lufthansa.
В края на миналата година Европейската комисия разреши на германския авиационен концерн Lufthansa да придобие LGW - филиала на фалиралата авиокомпания Air Berlin, но при известни условия. Изправен пред колебанията на комисията, авиопревозвачът, който вече е собственик на Lufthansa, Eurowings, Swiss, Brussels и Austrian Airlines, се отказа от претенциите си към подразделението на германския по-малък превозвач Niki, чиито самолети продължаваха да летят благодарение на негови средства, в очакване да получи зелена светлина за придобиването.
Към края на септември 2016 г. дълговете на компанията бяха около 1 милиард евро. Около 40 самолета бяха дадени под наем на конкурентната Lufthansa. По данни на самата компания през миналата година тя е превозила 28,9 милиона пътници.
От години Air Berlin лети на загуба. През 2016 г. тя беше в размер на 780 млн. евро. Положението се влоши в края на март 2017 г. с преминаването към лятното разписание, след което „заваляха“ отмени на полети и закъснения.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна