Европейският съюз (ЕС) ще преодолее забавянето на растежа и през втората половина на годината ще регистрира ускоряване в икономическия ръст, посочва в интервю за Euractiv германският икономически и енергиен министър Петер Алтмайер.
Според него на международно ниво съществува видима несигурност по отношение на връзките в търговията на едро. Това оказва възпиращ ефект върху икономиката на Германия, тъй като страната разчита до голяма степен на износа.
„51% от германските промишлени продукти се изнасят, но икономиката като цяло е в стабилно състояние. През последните години създадохме нови работни места и компаниите инвестираха в развитието на иновациите“, посочва Алтмайер.
По негово мнение ЕС е най-доброто нещо, което се е случвало на народите от Европа през последните 200 години.
Той коментира и мащабната инициатива на Китай „Един пояс, един път“, която вече започна да намира привърженици и сред европейските страни.
Според него китайската стратегия поставя на масата едни сериозен проблем.
„В Азия живеят милиарди хора, обединени в икономики, които искат да просперират, консумират, купуват и продават продукти съвместно с Европа. Необходимо е да се организират логистични и търговски мрежи, за да се гарантира, че продуктите ще достигнат до потребителите“, посочва германският министър, като добавя: „Китай видя този проблем преди Европа. Те бяха по-бързи от нас“.
По негово мнение пред Европа стои задачата, заедно с Китай и други силни икономики в Азия, като Япония, Сингапур и Малайзия, да създаде система от търговски пътища, която да свързва тези страни.
„Никой немя да бъде в състояние да дискриминира, да използва политическата си власт, за да злоупотребява или да налага еднопосочна търговия“, пояснява Алтмайер, като добавя: „Вместо това бихме искали тази търговия да бъде отворена в двете посоки за продукти от различните страни“.
Относно решението на ЕС да ограничи значително въглеродните емисии от своята икономика, германският политик сподели, че вижда редица страни, които изпитват сериозни затруднения с изпълнението на климатичните цели за 2020 г. и 2030 г.
„Затова вярвам, че тези цели не трябва да се следват, без да сме сигурни дали изобщо могат да бъдат изпълнени“, коментира той.
Според него китайската икономика отделя 10 пъти повече въглероден диоксид в сравнение с Германия, което значи, че този проблем трябва да се дискутира именно с Пекин и да се предприемат съответните мерки.
„Подкрепям целта за 30% дял на възобновяемата енергия. Не можем точно да кажем как ще постигнем тези цели, но трябва да се опитаме да го направим“, заяви Алтмайер по целта на ЕС за постигане на 32% енергия от възобновяеми енергийни източници от общия енергиен микс на Стария континент.
Според германският министър до 2030 г. 65% от германските енергийни доставки ще бъдат покрити от възобновяемите енергийни източници.
По отношение на електрификацията на транспортния сектор той посочи, че Германия е инвестирала значителни средства в изграждането на зарядна инфраструктура за електромобилите.
„Това е процес, в който трябва да се съобразим с европейската перспектива, защото трябва да сме сигурни, че шофьор от Франция ще може да зареди своята кола от Германия, Люксембург или Белгия, без да среща бюрократични затруднения“, подчерта Алтмайер.
По неговите думи в Германия и Европа като цяло ще продължат да се налагат електрическите превозни средства и по този начин ще ЕС ще успее да постигне целите за климата.
„Ще са ни необходими и батерии. Именно поради тази причина с моя френски колега Бруно льо Мер започнахме инициатива за европейско производство на батерии“, добави още Алтмайер.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат