През по-голямата част от изминалата година Китай беше зает с търговския конфликт със САЩ. Сега, когато Вашингтон и Пекин сключиха споразумение на първа фаза, азиатската страна насочва вниманието си към Европа. Проблемът обаче е, че Старият континент все още не е решил как да отговори, пише в свой анализ Politico.
През 2020 г. Европа ще бъде подложена на натиск да избере финална позиция спрямо Пекин на фона на няколко ключови събития, включително срещата на върха между китайския президент Си Дзинпин и европейските лидери в Лайпциг, насрочена за септември.
Ето кои ще са основните фактори, които имат потенциал да повлияят на отношенията между Европа и Пекин тази година:
Казусът с Huawei
В началото на 2020 г. най-големите европейски страни – Германия, Франция и Великобритания, все още обсъждат дали китайският технологичен гигант Huawei трябва да получи роля в изграждането на мрежите за 5G.
Напоследък дискусията е най-интензивна в Берлин, където решението на канцлера Ангела Меркел да не забрани достъпа на Huawei се сблъска с неодобрението на бившия министър на околната среда Норберт Рьотген. Други партии, включително нейният коалиционен партньор – Социалдемократическата партия, Зелените, Свободните демократи и крайно дясната Алтернатива за Германия, отстъпват достъп на технологичния гигант. През следващите месеци трябва да стане ясно дали искането на Рьотген за забрана на Huawei има шанс за успех.
Великобритания също е изправена пред необходимостта да вземе решение по въпроса, като премиерът Борис Джонсън трябва да претегли рисковете за разузнавателното сътрудничество с Вашингтон, ако даде зелена светлина на Huawei, на фона на цената на евентуален ответен удар от Китай, ако не го направи.
Американският търговски натиск
На фона на търговския конфликт между САЩ и Китай европейските лидери се притесняват, че американският президент Доналд Тръмп може да сключи козметична сделка с азиатската страна и след това да не споразумее с Европа.
Кошмарният сценарий за Старият континент сега може да стане реалност. През декември американският търговски представител Робърт Лайтайзър открито говори за „много небалансираните“ търговски отношения с Европа, сигнализирайки, че това ще бъде в центъра на вниманието на Вашингтон през 2020 г.
Ако Тръмп изпълни заплахата си и наложи мита върху вноса на автомобили от Европа, това може да задвижи спиралата на ответните мита в трансатлантическите отношения и да тласне Европа към по-отстъпчива позиция спрямо Китай.
Цялата публикация може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 5 години Майната им на заплахите на Тръмп и на Китай Е С е огромен пазар и може да продава стоките и услугите си вътре в него както и в Южна америка Африка Турция Индонезия и Япония Какво ги плаши Тръмп с автомобилите Е С се нуждае от подновяване на автомобилния парк и може да продава произведените си автомобили в страните от Е С За това са нужни субсидии когато купиш нов автомобил За да не ни наказва С Т О може стария да се замени с нов и затова да получиш субсидия Парите могат да дойдат от фондовете за опазване на околната среда Просто е отговор Сигнализирай за неуместен коментар