Европейските борси затвориха на червена територия във вторник, продължавайки тенденцията от понеделник, когато преминаха през най-лошата си сесия след финансовата криза от преди повече от десетилетие, информира CNBC.
Паневропейският бенчмарк Stoxx 600 приключи сесията със спад от 1,14% до ниво от 335,64 пункта.
Германският показател DAX изтри 149,53 пункта, или 1,41%, от стойността си, като се смъкна до ниво от 10 475,49 пункта.
Френският измерител CAC се понижи със 71,30 пункта, или с 1,51%, до 4636,61 пункта.
Британският индекс FTSE регистрира спад от 5,54 пункта, или 0,09 на сто, до 5960,23 пункта.
В предишната сесия на борсите по цял свят бяха организирани значителни разпродажби, след като продължаващото разпространение на коронавируса и сривът в цените на петрола, последвал провалът на преговорите в рамките на ОПЕК+, напълно заличиха инвеститорския апетит към риск.
Днес в Европа вниманието отново беше насочено към Италия, където правителството постави страната под пълна национална блокада. Италия е страната извън Азия с най-много потвърдени случаи на заразени и починали от коронавируса.
От друга страна цените на петрола се повишиха днес въпреки продължаващото напрежение между Русия и Саудитска Арабия. Поради тази причина книжата на Tullow Oil се търгуваха с 2,5% по-високо. Акциите на Royal Dutch Shell и BP пък поскъпнаха съответно с 2,1% и 1,5%.
Книжата на Diasorin отчетоха повишение в цените си с 5%, след като от италианската компания, занимаваща се с диагностика, обявиха предстоящото въвеждане на нов тест за коронавирус. Акциите в секторът на банките, включващ Commerzbank, Societe Generale, BNP Paribas, Standard Chartered и Deutsche Bank, поскъпнаха с над 7% по време на сесията.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица