По-голямата част от малките и средни компании, които движат германската икономика, са в изненадващо добро състояние близо две години след началото на коронавирусната пандемия, показва проучване на консултантската фирма EY, цитирано от Bloomberg.
91% от 800-те германски т.нар. „Mittelstand” компании описват състоянието на бизнеса си като добро или по-скоро добро, а само 9% казват, че е или лошо, или има тенденция към лошо, допълват от EY. Най-оптимистични са фирмите в химическата промишленост, фармацевтиката, строителството и машиностроенето, а автомобилният сектор е най-негативно настроен що се отнася до перспективите.
Майкъл Марблер, партньор в EY, твърди, че бизнес ситуацията на малките и средни компании в най-голямата европейска икономика е „все още забележително стабилна“, а повечето компании са се „научили как да се справят с пандемията“.
„Въпреки това нещата далеч не са толкова розови“, посочва Марблер. Много търговци на дребно страдат от ограниченията, наложени заради коронавирусната пандемия, които „засегнаха масово ключовия коледен бизнес“, а автомобилният сектор страда от кризата с чиповете, допълва той.
Компаниите посочват, че недостигът на квалифицирани работници представлява най-голямата заплаха за техния бизнес, като 67% казват, че това е основен проблем, спрямо 54% при миналогодишното проучване. Покачващите се или нестабилни цени на суровините са следващото им най-голямо притеснение, последвано от ИТ сигурността и високите или променливите цени на енергията.
Над 99% от германските компании са класифицирани като принадлежащи към Mittelsand и те представляват повече от половината от всички работни места, сочи индустриалното лоби BVMW.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?