IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Данъкът върху продажбите в Япония няма да се отрази еднакво на всички търговци

Планираното повишаване на налога през април ще се отрази негативно на потреблението и на корпоративните печалби на компаниите за търговия на дребно

09:37 | 07.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Данъкът върху продажбите в Япония няма да се отрази еднакво на всички търговци

Акциите на компаниите за търговия на дребно в Япония поскъпнаха през последната година, но инвеститорите ще трябва да правят по-добър подбор, тъй като предстоящото повишаване на данъка върху продажбите няма да се отрази в еднаква степен на всички търговци на дребно.

Инвеститорите се надяват, че най-сетне Страната на изгряващото слънце ще пребори дефлацията, която от десетилетия спъва икономиката й, пише CNBC. Абеномиката – поредицата от политики за реформи на премиера Шиндзо Абе, с които да рестартира икономиката – бележи някакъв успех, но увеличаването на данъка върху продажбите от 5% на 8% през април най-вероятно ще свие потреблението, като това ще се отрази негативно на корпоративните печалби.

„Повишаването на данъка с 3 процентни пункта определено е лоша новина за търговците“, коментира за CNBC управляващият директор на Goldman Sachs в Япония Шо Кавано. „Преди влизането в сила на данъка върху продажбите ще има ръст, а след това ще сме свидетели на срив“, тъй като потребителите ще пазаруват ударно преди данъкът да влезе в сила.

Той очаква потреблението да нарасне с близо 3 на сто през 2013 г., но предрича понижение с 0,9% за фискалната 2014 г.

Повишението на налога не е единственият отрицателен елемент в Абеномиката за търговците на дребно. Масираните покупки на активи, които Японската централна банка стартира миналата година, се отразиха сериозно на японската валута.

„Поевтиняването на йената е положително за износителите що се отнася до добри печалби“, казва Кавано. „Но от друга страна е негативно спрямо входящите цени на компаниите, които продават стоки като облекло, мебели за дома и частните компании. Това е една от причините, поради които в момента цените за потребителите постепенно се покачват.“

Но да повишиш цените, за да запазиш маржа на печалбата си, не е вариант за всеки търговец.

„Хората със средни доходи са много придирчиви относно ценообразуването и са наистина чувствителни към цените", продължава Кавано.

„Разходите по вноса нараснаха заради по-евтината йена, а повишаването на данъка върху продажбите най-вероятно ще направи влиянието върху цените още по-важно през 2014 г.“, коментират от Nomura.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:27 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още