Qatar Airways влиза в най-голямата китайска авиокомпания. Държавната авиокомпания на Емирство Катар е придобила дял от пет процента в борсово търгуваното дружество China Southern Airlines Co в края на декември и сега иска да разшири сътрудничеството между авиокомпаниите. Въз основа на текущите цени на акциите инвестицията е на стойност приблизително 530 млн. долара, изчислява Dow Jones Newswire.
Влизането в China Southern може да помогне на емирството да преодолее икономическата блокада от страна на съседите си. Авиокомпанията от дълго време се опитва да се справи със спора на Катар в Персийския залив със своите арабски съседи. Тя няма право да лети до доходоносни дестинации в Саудитска Арабия или Обединените арабски емирства и търси нови маршрути и партньори. От друга страна ходът може да ядоса конкуренцията от САЩ - особено American Airlines, която от своя страна участва в China Southern и възнамерява да разшири връзките си с китайската авиокомпания през тази година.
Трите най-големи американски авиокомпании, American, Delta Air Lines и United Continental, в момента се застъпват пред правителството на САЩ за вземане на мерки срещу Qatar Airways заради предполагаеми правителствени субсидии. Арабската авиокомпания отхвърля твърденията.
Нейното участие в China Southern е спорно и поради друг факт - някои китайски авиокомпании също са подкрепяни от държавата чрез субсидии. Но тук американските конкуренти избягват всякаква критика към тази практика, като същевременно рязко осъждат субсидиите в Близкия изток. Това показва колко е важен големият китайски пазар и колко силно са преплетени интересите на китайските и американските авиокомпании. American Airlines притежава 7,4% от China Southern. Преди две години Qatar Airways се опита да вземе дял от American, но този опит бе отблъснат от американската авиокомпания.
Qatar Airways вече участва в три други партньори на American Airlines: International Consolidated Airlines Group SA, компанията майка на British Airways и Iberia, както и в чилийската Latam Airlines и в Cathay Pacific, базирана в Хонконг.
Delta и American не коментират темата за влизането на Qatar Airways в China Southern. Лобистката група „Партньорство за отворено и честно небе", в която влиза United, също отказва да коментира темата.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями