Администрацията на американския президент Доналд Тръмп препоръча налагането на тежки мита върху самолетите Cseries на Bombardier Inc., полагайки началото на нов етап от бурния спор между САЩ и Канада по въпроса, съобщава агенция Ройтерс.
Решението на американското министерство на търговията да наложи мита в размер на 300% е в резултат на жалба от Boeing Co, че канадският му конкурент е получил неправомерно субсидиране от правителството в Отава, позволявайки му да вкара най-новите си самолети в САЩ на цена под пазарната им стойност.
„Днешното решение потвърждава оплакванията на Boeing по отношение на цените на Bombardier в САЩ – цени, които навредиха на работната ни сила и американската индустрия“, заявиха от щатския производител в изявление след решението, което беше до голяма степен очаквано сред представителите на индустрията.
Вторият по големина американски превозвач Delta Air Lines сключи по-рано сделка за доставка на общо 75 самолета CSeries, всички от които са с капацитет между 100 и 150 места. Всеки един от тях струва 79,5 млн. долара, което прави общата сметка 5,9 млрд. долара, но обикновено превозвачите получават отстъпки.
Ако влязат в сила, митата ще утроят разходите за самолетите CSeries, продавани в САЩ. Според Boeing Delta Air Lines са получили летателните апарати на чиста цена от 20 млн. долара за брой, което е значително под сумата от 33 млн. долара, която Bombardier получава за самолет в родината си.
Канадският производител посочи след днешното решение, че има намерение да обедини сили с европейския Airbus и да започне производство на CSeries в Мобил, Алабама, което ще ги направи местен продукт за американския пазар.
„За съжаление решението на министерството на търговията се различава от реалността и пренебрегва дългогодишни бизнес практики във въздушната индустрия“, се казва в изявление на Bombardier.
Решението на министерството ще влезе в сила, ако американската Международна търговска комисия отсъди в полза на Boeing. Нейното решение се очаква най-рано през 2018 г.
От своя страна канадският министър на външните работи Кристия Фриленд заяви, че правителството тепърва ще обмисли следващите си стъпки и евентуална възможност за обжалване на решението. Според нея от Boeing не са могли да докажат, че дейността им е застрашена по някакъв начин от CSeries в един пазарен сегмент, който „са напуснали преди десетилетие“.
Днешното решение задълбочава войната между Boeing и Bombardier. По-рано този месец Канада намекна, че шансовете на американския превозвач да сключи с Отава мащабна сделка за покупка на 88 самолета са малки, освен ако не се откаже от обвиненията си в дъмпинг. Отава също така заяви, че се е отказала от намерението си да купи 18 изтребителя на Boeing.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?