Американският президент Доналд Тръмп започна 2019 г. с 19,2 млн. долара в сметката на предизборната си кампания – сума, която му дава летящ старт в сравнение с кандидатите на Демократическата партия, които тепърва започват подготовка за вота догодина.
Тръмп е успял да набере 21 млн. долара само през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщиха от ръководството на неговата кампания, като част от парите са били и за Републиканската партия, съобщава Ройтерс.
За разлика от всички останали съвременни американски президенти Тръмп обяви, че ще се състезава за втори мандат още същия ден, в който пое поста през януари 2017 г., вместо да изчака традиционните две години. Това му позволи да събира средства по време на целия си мандат.
Основна част от разходите на президента са били фокусирани върху междинните избори в САЩ миналия ноември, като в тях влиза и сумата от 3 млн. долара за Националния комитет на републиканците. Той също така плати и излъчването на телевизионна кампания, която предизвика критики заради начина, по който изобразява имигранти.
Никой от кандидатите на Демократическата парти все още не е бил задължен да разкрие сумата, с която разполага, въпреки че от кампанията на сенатор Камала Харис съобщиха, че тя е успяла да събере 1,5 млн. долара само през първите 24 часа след обявяване на кандидатурата си.
Над 20 кандидати на Демократическата партия се очаква да влязат в надпреварата с надежда, че ще бъдат избрани, за да се изправят срещу Тръмп. Според Дейвид Брок, който се занимава с набиране на средства за партията, някои от нейните най-големи донори все още изчакват, за да решат кого да подкрепят.
„Има много по-малък интерес сред донорите по отношение на идеологическото разделение, отколкото представата за човека, който е най-подходящ да се изправи срещу Тръмп“, посочва той.
По данните на предизборната кампания на президента Тръмп е похарчил през последното тримесечие 23 млн. долара, с което е завършил периода с по-малко пари, отколкото е започнал. Основна част от разходите са отишли за реклама – 4,4 млн. долара за телевизионна реклама и 3,5 млн. долара за онлайн реклама и свързани разходи. Други 2,4 млн. долара са били похарчени за рекламни материали като неговата запазена марка – червената шапка с надпис „Да направим Америка велика отново“.
Кампанията му също така дължи на министерството на финансите на САЩ допълнителни 1 млн. долара за пътнически разходи. Според американското законодателство президентът трябва да възстанови на данъкоплатците някои разходи, като полетите на Air Force One например.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция