Правителството на Абу Даби е инжектирало 2,5 млрд. долара в Etihad Airways през миналата година – ново финансиране, което според критиците доказва, че превозвачът несправедливо е бил субсидиран от държавата в нарушение на въздушните договори с правителството на САЩ.
Предишната неразкрита парична инжекция е описана подробно в държавните финансови отчети на Etihad, които бяха оповестени в понеделник от Партньорството за отворено и справедливо небе – лобистка група, водена от трите най-големи американски авиокомпании.
Групата, която включва няколко синдиката и американските превозвачи American Airlines Group Inc, United Continental Holdings Inc и Delta Air Lines Inc, притиска правителството на САЩ да ограничава бързия растеж на Etihad и нейните регионални конкуренти Emirates Airline от Дубай и Qatar Airways от Доха.
Etihad отчете нетна печалба в размер на 73 млн. долара през миналата година при приходи от 5,86 млрд. долара според финансовите отчети на авиокомпанията, които се одитират от KPMG LLP.
"Финансовите резултати на Etihad доказват, че дружеството не е икономически жизнеспособно предприятие и дължи своето съществуване на значителните правителствени субсидии от Обединените арабски емирства", казва пред The Wall Street Journal Джил Зукман, главен говорител на Партньорството за отворено и справедливо небе.
Представител на Etihad заяви, че авиокомпанията никога не е крила получаването на капитал и заемите от правителството на Абу Даби.
"Това е напълно нормално за всеки бизнес, който има значителни дългосрочни капиталови задължения, например разходи за въздухоплавателни средства", заяви представителят на Etihad. "Тези въпроси бяха разгледани в контекста на нашето подчинение на правителството на САЩ".
През януари трите големи пътнически авиопревозвача в САЩ принудиха американското правителство да предоговори въздушните договори с Катар и Обединените арабски емирства. Американските власти заявиха, че ще преразгледат обвиненията и започнаха да събират информация за казуса.
Emirates, Etihad и Катар засега отхвърлят претенциите на превозвачите от САЩ. По думите им те не са несправедливо субсидирани, което им дава право да оспорват заведените в САЩ дела.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 10 години Партньорството за отворено и справедливо небе лобистка група, водена от трите най-големи американски авиокомпании.--------------------------------------------------------------------------------------пхахх ... отворено и справедливо небе ... хахахаххх водено от лобистката група от най-големите гадове ....... Мдам те са справедливи ве как ве, уфф тея Етихад какви са мурдери, да не почитат справедливото небе на лобистката група ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар