IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова Зеландия ускорява прехода към електрическа мобилност в борбата си с емисиите

Островната страна залага и на водорода, постепенното прекратяване на въглищните котли и редуцирането на емисиите метан от животновъдството

11:49 | 16.05.22 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Емисии на метан

Икономиката на Нова Зеландия разчита на селското стопанство, особено на животновъдството, където емисиите на метан са основен принос за глобалното затопляне. Страната, която е най-големият износител на млечни продукти в света, има повече от 10 милиона крави и почти 27 милиона овце.

От 2,9 млрд. новозеландски долара разпределени разходи 710 млн. новозеландски долара са предназначени за намаляване на емисиите от фермите, за разширяване на горското стопанство, за намаляване на въглерода и за производство на алтернативни „зелени“ горива.

Правителството, което планира да започне да таксува селскостопанските емисии от 2025 г., заяви, че ще създаде Център за действия в областта на климата върху селскостопанските емисии, за да ускори изследването и разработването на продукти, които помагат за намаляване на парниковите газове в сектора.

„Грийнпийс“ определи инициативата като „нелепа“, заявявайки, че не успява да се справи адекватно с „мръсната голяма крава в стаята“. 

„Интензивното млекопроизводство е причина номер едно за замърсяването на климата в Аотеароа (маорското наименование на Нова Зеландия – бел. ред.), така че е абсолютно потресаващо да видим, че планът за намаляване на емисиите не включва политика, която да намали броя на кравите или постепенно да премахне синтетичния азотен тор, който повишава емисиите“, посочва Кристин Роуз от „Грийнпийс“.

Вместо това правителството разчита на „недоказани технически корекции на селскостопанските емисии“, добавя тя.

Правителството заяви, че ще инвестира в засаждане на повече дървета, за да засили секвестирането на въглерода, и ще работи с големите потребители на топлинна енергия, за да им помогне да преминат към възобновяеми източници.

Водородна стратегия

Ще бъдат отпуснати и средства за разработване на цялостна енергийна стратегия, включително пътна карта за водород и създаване на регулаторна рамка за офшорна вятърна енергия.

„Водородът като гориво може да даде възможност за декарбонизация на трудни за електрифициране сектори като тежкотоварния транспорт и стоманодобивната промишленост“, изтъкват властите, добавяйки: „Пътната карта ще предостави на зараждащия се сектор за зелен водород допълнителна яснота за това как правителството ще подкрепи пътя към икономически устойчив пазар за водород“.

Инициативите ще бъдат финансово покрити от фонд за реагиране при извънредни ситуации на климата в размер на 4,5 млрд. новозеландски долара, който е подкрепен с приходи от националната схема за търговия с емисии. Правителството си постави цели за намаляване на парниковите газове през следващите 14 години като част от плана да постигне въглероден неутралитет до 2050 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
Hahoto2
преди 1 година
"постепенното" Зелев, постепенно! Не като умните и кресливите, дето искаха да бастисат въглищните централи в БГ миналата година и се спаружиха от вой, как повеи никога няма да трябват. Пък сега тия централи са гръбнака на електроенергийната ни система. Постепенно - означава без зелени истерии, с трезв ум и мисъл. За време, колкото ни е нужно, а не колкото смятат брюкселските ти адаши!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 1
khao
преди 1 година
стига си писал глупости и демонстрирал ниското си образование ... в твоето село до края на живота ти никой няма да те накара да разкараш любимия ти дизел си, обещавам ти! ... сега спи спокойно! ... ей така както незнаеше че има дизели до преди 25 години, така ще се качишна електричка и ще забравиш за дизелите пак!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
Б'ахти и новозеландците, на същият климатечн пояс са като нас, два пъти повече по площ и почти същото население. А гледат 27.000.000 овце - а ние без малко 1.00.000. Гледат 10.000.000 крави - а ние едвам 200.000. И В НОВА ЗЕЛАНДИЯ НЯМА СУБСИДИИ ПОВЕЧЕ ОТ 35 ГОДИНИ !!!!!!!!!!!! Толкова за трудолюбивият българин, който обича земята и животновъдството!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
Циклоп, погледни електрическият микс при производството на енергия в Нова Зелнадия и после си пиши небивалиците... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
...с принуда, заради измислени проблеми -ще стане. Бизнесът ще тръгне. Да живее щастливият нов свят. Измисляш си проблем, продаваш решението, пропагандираш от "медиите", които са официални рекламно-пропагандни мегафони.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
Коректните термини при електромобилчетата биха били "изместена карбонизация" - щото ти тук си караш, а пушекът излиза от коминчето на сто-дреста километра. "редуцирането на емисиите метан от животновъдството" - тук просто е невъзможно да си с нормална интелигентност и да приемаш това за действителен проблем. Повече е проблем за някой, който има огромни фабрики за ужким-месо и прочие лабораторни буламачи. Които няма да е продават ако разчиташ на изборът на хората. Виж, с принуда,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още