IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BYD започва производство на електрически автобуси и коли у нас

Китайската компания ще работи съвместно с българското дружество "Булминерал", като заедно ще започнат сглобяването от догодина в Брезник

18:44 | 12.12.12 г. 16
<p>
	Прозиводството на електрически автобуси и коли у нас започва от 2013 г. <em>Снимка: BYD</em></p>

Прозиводството на електрически автобуси и коли у нас започва от 2013 г. Снимка: BYD

На този етап все още не е ясен размерът на инвестициите, с които двете компании ще участват в новосъздаденото дружество AGM. По думите на Иванов нашата и китайската компания ще имат равни дялове в AGM, съответно българската страна ще отговори със сума на направената инвестиция равна на тази, която ще бъде осигурена от BYD.

“Какъвто и да е размерът на направените вложения, със сигурност ще бъде оправдан. Очакваме българският пазар да бъде изключително заинтересован от производството ни, защото ние ще можем да предложим коли и автобуси с нисък енергиен разход, които ще спестят много пари на домакинствата у нас“, обясни той.

В началото продуктите на AGM ще целят изцяло пазара в България. Впоследствие ще бъдат предлагани и в страни, като Русия и Украйна, както и в Централна и Западна Европа.

„Ние няма да бързаме да изнасяме продукцията си, защото първо ще се опитаме да се наложим на българския пазар. BYD имат много голям опит в сферата на автомобилостроенето и те също са съгласни, че нашият пазар вече е „годен“ да посрещне "по-зелени" и по-екологични автомобили, които да променят коренно потребителското поведение и нагласа“, заяви Иванов.

Във връзка с бъдещите планове за разрастване, той бе категоричен, че има голяма вероятност BYD и „ Булминерал“ да започнат съвместна работа по производството не само на електрически автобуси и коли, но и на останалото продуктово портофолио на китайската компания, а именно батерии и LED светлини, които са предназначени изцяло за употреба в градски условия и са енергоспестяващи.

Иванов уточни, че това е част от втория етап за съвместно партньорство между двете фирми, който най-вероятно ще бъде осъществен през следващата година. Все пак той отказа да коментира повече подробности за конкретна дата.

BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея е американският милиардер Уорън Бъфет. В родината си компанията има съвместно производство с Daimler. Двата автомобилостроителя имат обща марка - Denzа, която е съсредоточена в конструирането на електромобили. Първият й модел се изгражда на базата на стария Mercedes-Benz B-class и ще предлага около 300 км. автономен пробег.

BYD е вторият китайски автомобилостроител, навлязъл в България, след Great Wall Motor, който през февруари откри официално първия си завод за сглобяване на китайски коли в Европа, намиращ се в Баховица край Ловеч.

Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

15
rate up comment 14 rate down comment 0
eboyanov
преди 11 години
и за това ли успя да се захванеш :)приятно сглобяване на автобуси
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 14 rate down comment 0
Longin
преди 11 години
Виж се с какво разполагаш "като технологий" и повече не се изказвай!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 15 rate down comment 0
ABBA
преди 11 години
:) Браво, и късмет!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 14 rate down comment 1
tenero
преди 11 години
Истинската добавена стойност, която официално търсим идва от висококвалифицираните служители. Сглобяването на автобуси и коли ангажира средно и ниско квалифицирани хора. Имаме нужда от съвместна работа свързана с проектиране и разработка на технологии. Как ще се борим със страни като Индия и Китай що се отнася до ресурс от работна ръка за сглобяване? Цял свят сглобява в Китай, Китай сглобява в България. Малко странно звучи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 16 rate down comment 0
melon
преди 11 години
Хора, Вие правопис учили ли сте?Всяка инвестиция е добре дошла. И аз бих искал да инвестира тук Рено, но нещо не идват...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 15 rate down comment 0
deant
преди 11 години
Някой хора вярват в бялата лястовица..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 14 rate down comment 1
kranc_mk
преди 11 години
В голяма грешка си ;). Имаме си вноска към ЕС, която е преблизително 1млрд евро на година. Толкова и освояваме средно. Да те питам кой какво плаща че не разбрахме нещо????
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 15 rate down comment 0
eboyanov
преди 11 години
така ти си мислиш че плащаш за ифратруктурните проети, ЕС дава парите, а те ги зимат от "гадните" западни данъкоплатци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 15 rate down comment 0
albobo76
преди 11 години
Е като китайските ел. автомобили не са хай-тек, къде са европейските? "В родината си компанията (BYD) има съвместно производство с Daimler". Едва ли Даймлер и У. Бъфет ще инвестират в BYD ако бяха махленска фирма, която прави коли менте. А че европейците плащат за нашите пътища е научна фантастика, ние си плащаме и нашите деца, внуци и правнуци ще плащат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 1
eboyanov
преди 11 години
Жалко, много жалко . това правителство даде голяма светлина на китайците в Европа. никъде не ги пускаха, но ето че дупедавците се оказахме ние за съжаление. вместо да помагаме на европейските производители и на европейските граждани ние им подливаме вода. французи и германци работят за нашите пътища и инфраструктурни и селско стопански проекти, а ние им вкарваме конкуренти с които да си загубят работните места. китайските ефтинджоси не са хай-тек, все едно да ми твърдите че индийски автомобил ТАТА е хай-тек???!!!! вижте с какво разполагат като технологий и екстри и ще се убедите сами. не ми е ясно защо Меркел и Саркози направиха всичко възможно да спрат Берлуско да продаде италианския дълг на китайците, а нищо не предприема (Меркел) спрямо Борисов.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още