IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо луксозните марки честват китайската Нова година

Търговци на дребно от най-високия пазарен сегмент се обзалагат, че продажбите около китайската Нова година ще представляват за бранша една малка Коледа

18:03 | 12.02.13 г.
<p>
	Гривна под формата на змия от колекцията на Bulgari . <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Гривна под формата на змия от колекцията на Bulgari . Снимка: Архив Ройтерс

Какво общо има китайската нова година с продажбите на луксозни стоки в САЩ? Неочаквано много, пише в свой коментар за CNBC Робърт Франк.

През тази седмица тълпи от китайски туристи ще се отправят към чужбина, за да отбележат празника. А мнозина от тях ще похарчат парите си за луксозни стоки, посочва Франк, като се позовава на оценки на консултантската компания Bain & Co.

Според консултантите китайските потребители правят 60% от покупките си на луксозни стоки в чужбина. Влиянието на разходите на китайските потребители върху световните пазари ги превръща в основен фактор за пазара на луксозни стоки, добавят оттам. Цели 25% от покупките на луксозни стоки в света в момента се извършват от китайци.

През миналата година богатите поданици на Поднебесната империя са похарчили приблизително 7,2 млрд. долара за луксозни стоки в чужбина по време на новогодишните празници, сочат данни на Световната асоциация на луксозните марки, което представлява ръст от 29% спрямо 2011 г.

Макар заможните китайци да са свили до известна степен разходите за някои луксозни стоки, мнозина търговци на дребно от най-високия пазарен сегмент се обзалагат, че продажбите около китайската Нова година ще представляват за бранша една малка Коледа.

Китайски туристически групи планират да се поразходят по нюйоркските улици с магазини за луксозни стоки. На няколко витрини по Медисън Авеню и Пето Авеню в Ню Йорк са изложени теми и мотиви, свързани със змията, чиято година настъпва сега според лунния календар, които трябва да отбележат събитието и да привлекат купувачи.

Бижутерите от Harry Winston и Cartier са украсили нюйоркските си магазини със змии и азиатски украшения.

Магазинът на Bulgari на Пето Авеню се е превърнал във виртуално змийско светилище, съчетавайки както отбелязването на празника, така и десетилетната традици в компанията за бижута, свързани с темата за змията.

Фасадата на магазина е обвита от двуглава осветена змия. Вътре са представени елементи от змийската колекция като част от изложбата Serpenti. Показани са и нови предложения за продажба, включително гривна във формата на змия от бяло злато с два диаманта с крушовидна форма като очи, която струва около 275 000 долара. Но има и змийска огърлица от диаманти на стойност 9,5 млн. долара.

Фасадата на магазина вече привлича китайски туристи и купувачи на луксозни стоки. „Тя е като фар за китайските потребители, които изглежда се насочват право към магазина и впоследствие купуват красиви предмети на змийска тематика“, заяви Мериън Фейзъл, занимаваща се с история на бижутата, която е помогнала и за оформянето на изложбата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още