IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Луксът отново е на мода - LVMH, Kering и Luxottica отчитат ръст на продажбите

Модната индустрия регистрира подобрение след притесненията около слабия старт на годината

17:53 | 26.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Китайка избира луксозна ръчна чанта в магазин в Шанхай. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Китайка избира луксозна ръчна чанта в магазин в Шанхай. Снимка: Архив Ройтерс

От Luxottica обявиха ръст на нетната печалба за второто тримесечие от близо 10% на годишна база до 212 млн. евро от 194 млн. евро, съобщи MarketWatch.

Продажбите за периода са надхвърлили 2 млрд. евро за пръв път в историята на компанията, достигайки 2,02 млрд. евро, като дори икономически затормозената Южна Европа е дала своя принос.

Резултатите са в унисон с очакванията на анализаторите.

Продажбите в страните от средиземноморския регион са нараснали с 11% спрямо миналата година на база постоянни валутни курсове, докато в континентална Европа те са се увеличили с почти 15%, посочиха от компанията.

Главният изпълнителен директор на Luxottica Андреа Гуера добави, че Бразилия, Китай, Индия и ЮАР са отчели най-силните си продажби досега именно през второто тримесечие, „потвърждавайки постоянното и стабилно развитие“.

Още една подкрепа за печалбата на компанията дойде от новия ѝ лиценз за производство на слънчеви очила за Giorgio Armani, който влезе в сила от началото на годината. Гуера вече бе обявил, че приходите от лиценза може да нараснат до около 200 млн. евро през следващите няколко години.

Пазарната капитализация на Luxottica днес се свива с 0,7% до 39,77 евро за акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още