Глен Мърфи ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на компанията за търговия на дребно с дрехи Gap, където успя да се справи с продължителния спад на продажбите, но не успя да даде нов тласък на едноименната марка на компанията, пише Wall Street Journal.
Промяната в ръководството беше разкрита в сряда, когато Gap обяви стагниращи продажби за септември. Компанията определя месечните си резултати като разочароващи. Те отразяват неочаквано големия 3-процентен спад в сравнимите продажби на магазините на Gap.
52-годишният Мърфи ще бъде наследен от 59-годишния Арт Пек, който в момента оглавява дигиталното подразделение на компанията. Той ще поеме поста на 1 февруари 2015 г.
В интервю Мърфи посочва, че е заявил на ръководството на компанията, че не иска да подписва нов дългосрочен договор.
„Това е осмата ми година и казах на борда, че ако намерим правилния кандидат, трябва да го направим“, коментира той.
Робърт Фишър, чиито родители основават компанията и който ще поеме поста председател на Gap, твърди, че бордът се е опитал да убеди Мърфи да остане начело на Gap.
Като главен изпълнителен директор Мърфи работи с борда за разработването на стратегия за растеж, свързана с тригодишните планове на компанията. Той твърди, че не е в състояние да се ангажира с изпълнението на следващия тригодишен план.
Мърфи се присъединява към Gap като главен изпълнителен директор през 2007 г. и се заема с подобряването на веригата ѝ за доставки, ускоряването на внедряването на нови продукти и завръщането на марката сред големите модни брандове. В резултат на работата му компанията вижда светъл лъч в ритейл индустрията, която се бори със слаби продажби и купувачи, търсещи все по-големи отстъпки.
За трите месеца, приключващи на 2-ри август, компанията отчита ръст в печалбата от 303 млн. долара до 332 млн. долара, благодарение на 3% ръст в продажбите, възлизащи на 2,98 млрд. долара.
Продажбите в магазините от веригата Old Navy, отворени най-малко от една година, са колкото тези на Banana Republic.
Но растежът на ключовия бранд Gap, чиито продажби спадат с 5 на сто, е в застой, след като миналата година компанията се радваше на голяма печалба, благодарение на търсенето на цветни дънки и други модни тенденции. Продажбите на марката, като се изключат новооткритите или закритите магазини, отбелязват спад от май насам. Марката Cap носи повече от 40% от годишните продажби на фирмата.
Бъдещият главен изпълнителен директор на Gap се присъединява към екипа през 2005 г. Той е бил президент на Gap за Северна Америка. Освен това е стоял начело на аутлет бизнеса на фирмата и е помогнал за придобиването на Athleta и Intermix.
Пек твърди, че ще продължи да инвестира в дигиталната стратегия на компанията и растежа ѝ в световен мащаб.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица