Френската компания за алкохолни напитки Remy Cointreau обяви в петък, че се чувства уверена в перспективите си за тази година, прогнозирайки силен старт на бизнеса през първото тримесечие въпреки свързани с Covid-19 ограничения на ключовия китайски пазар, съобщава Ройтерс.
За финансовата си 2021/22 година, приключила на 31 март, производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau запази прогнозата си за „много силен“ органичен ръст на оперативната печалба, съобщавайки за ръст на продажбите от 27,3%, което е в съответствие с очакванията.
Благодарение на по-високите разходи за маркетинг и комуникации и по-трудната база за сравнение през второто полугодие годишната печалба ще бъде генерирана основно от растеж през първото полугодие, заяви групата.
„Групата днес е перфектно позиционирана да се възползва от нови потребителски тенденции. Позиционирането ѝ в луксозния сегмент, силното ниво на интерес към брандовете ѝ и рядкостта на нейния коняк и отлежали алкохолни напитки ѝ дават отлична ценова сила“, каза компанията в изявление от петък.
Пандемията помогна на стремежа на Remy към скъпи алкохолни напитки, за да увеличи маржовете си на печалба в дългосрочен план, ускорявайки изместването към премиум напитки, потребление у дома, коктейли и електронна търговия.
Сутринта акциите на компанията се търгуваха с повишение от 0,16% до цена от 186,50 евро.
„Продажбите за четвъртото тримесечие до голяма степен съответстват на очакванията, увереният тон по перспективите въпреки блокадите в Китай би трябвало да вдъхне увереност“, пишат анализаторите на Credit Suisse в коментар.
Продажбите на групата за 12-те месеца до 31 март възлизат на 1,313 млрд. евро, отбелязвайки органичен ръст от 27,3%. Това съответства на консенсусната оценка, събрана от компанията, за увеличение от 27,2% благодарение на силното търсене на премиум коняк в Китай, САЩ и Европа.
Продажбите на подразделението на коняка Remy Martin, което формира по-голямата част от печалбата на групата, са се увеличили с 26,3% през цялата година. В Китай продажбите на коняк са нараснали с двуцифрен темп за годината, водени от брандовете Club, Louis XIII и XO.
Само за четвъртото тримесечие обаче органичните продажби на коняк са спаднали с 16,7% спрямо очаквания за понижение от 15,9%.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите