Когато Chanel реши да обнови част от своите магазини в САЩ тази година, компанията направи смел избор: един от бутиците ѝ в Хавай да бъде посветен на обувките, пише Wall Street Journal.
С този бутик в Хонолулу, който предлага сандали, покрити с перли, за 1 460 долара, и пантофки за 750 долара, френската компания, чиито продажби започнаха да спадат през миналата година, се надява да насърчи търсенето не само на обувки, но и на дрехи, чанти и козметика.
Фокусът на Chanel върху обувките е част от новите усилия на производителите на луксозни стоки да се справят със спада на търсенето на висок клас продукти. Забавянето в Китай – страна, която от години е един от двигателите на индустрията, както и терористичните атаки в Европа, икономическата криза в Русия и турбулентният изборен сезон в САЩ, означават, че 2016 г. вероятно ще е първата година, в която ще видим спад на пазаруването на луксозни стоки от 2009 г. насам, според консултантската компания Bain & Co. Очаква се спадът да е близо 1%. За сравнение, през 2015 г. беше отбелязан ръст от 12% на годишна база.
И все пак обувките остават светъл лъч на надежда, тъй като се очаква да се радват на 5% годишен ръст през следващите 5 години, надминавайки другите категории висок клас стоки, според прогнозата на Bernstein. Обувките представляват около 6% от пазара на луксозни продукти.
"Тежките пазарни фази задействат склонността към купуване на обувки“, твърди Микеле Норса, бивш главен изпълнителен директор на Salvatore Ferragamo. Той твърди, че продажбите на обувки са имали „добра инерция“, дори и в разгара на финансовата криза.
Кожените чанти обикновено са особено важни за любителките на луксозните модни продукти, а това помагаше за двуцифрения растеж на много модни компании през годините. Рязкото забавяне на продажбите обаче принуди брандовете да търсят растеж другаде.
Същевременно цените на чантите се увеличиха, превръщайки обувките в много по-достъпна стока. Според Deutsche Bank цените на кожените продукти са нараснали с около 9% между 2005 и 2015 г. - едно от най-големите увеличения сред всички категории луксозни стоки. При обувките обаче се наблюдава най-малък ръст - от малко над 5 на сто. Като цяло продажбите на обувки са нараснали с 23% между 2013 и 2015 г. - повече от кожените стоки като цяло, които се радват на 19% ръст през същия период. Като цяло за това време пазарът на луксозни стоки е нараснал с 15 на сто.
Това предлага на марките голяма възможност в момент, в който модните къщи повече не могат да разчитат отварянето на нови магазини да увеличи приходите им. Така брандовете, които се борят със забавянето на продажбите на чанти, търсят спасение в обувките.
Prada, чийто растеж беше огромен през последните 15 години, предимно насърчаван от чантите, отчете близо 20% ръст на продажбите на обувки през 2015 г., въпреки че продажбите на кожени стоки спаднаха с 2,3%. Gucci постави акцент върху обувките при обновяването на своите бутици по света. В Милано например ги постави в близост до входовете на магазините си.


Модернизираме железопътната инфраструктура с помощта на Световната банка
Погасяват по давност останалите дни платен годишен отпуск за 2023 г.
Осъдиха мъж във Варна за заплахи за убийство към жена му
Тръмп с острата атака срещу европейските лидери
Мъж и жена са с опасност за живота след побой
Microsoft инвестира 17.5 млрд. долара в Индия
Макрон е подложен на силен натиск да се оттегли сам от президентския пост
Бившият директор на BlackBary настоява Канада да се защити от Доналд Тръмп
Heidelberg Materials Devnya сключи стратегическо партньорство за съхранение на CO₂ у нас
Печалбата на Trafigura надмина $2.6 млрд. в силна година за петрол и метали
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Носителката на "Златен пояс" Ивелина Шенкова е горда майка на три деца
Държавната план-сметка за 2026 г. беше приета на първо четене в комисия, какво предвижда?
България и САЩ засилват сътрудничеството си в енергетиката, отбраната и инвестициите
Мащехата и бащата на Лео ди Каприо откраднаха шоуто с рядка поява