Потребителите нямат търпение да купуват облекло, от което са се отказали до голяма степен по време на пандемията на Covid-19. Поне това твърдят директорите на Gap. В тази връзка компанията прогнозира възстановяване на продажбите през втората половина на тази година след една трудна 2020 г., пише Wall Street Journal.
“Оптимисти сме“, коментира главният изпълнителен директор Соня Сингал в интервю. По думите ѝ компанията очаква, че след като ситуацията с Covid-19 се успокои, хората ще се насочат към дрехи, с които да впечатляват околните.
След като пандемията временно затвори магазините на Gap и попари търсенето на рокли и на бизнес облекло, компанията прогнозира, че нетните ѝ приходи от продажби ще се увеличат с15-19% през 2021 г. Прогнозата сочи, че негативният ефект от пандемията ще се усеща и през първото полугодие, а през второто ще има завръщане към по-нормалните нива на продажбите отпреди пандемията.
През тримесечието, завършило на 30 януари, ръстът в онлайн пазаруването по празниците е помогнал на компанията да компенсира спада на продажбите във физическите магазини. Продължаващите ръстове на Old Navy и Athleta обаче са попарени от поредното тримесечие на спад за марките Gap и Banana Republic. Общите сравними продажби, които не включват наскоро затворените или отворени магазини, са спаднали леко. Налице е обаче 49% скок на онлайн продажбите.
Сингал твърди, че Banana Republic е преживяла няколко „тежки удара“ по време на пандемията, като се има предвид, че е насочена и към работно облекло, но заяви, че пускането на луксозни спортни стоки и бельо през 2020 г. е било добре прието.
Изпълнителният директор разкри план за възраждането на отдавна страдащата от проблеми компания чрез затварянето на стотици магазини на Gap и Banana Republic, чрез намаляване на броя на стоките, които продава, и насърчаване на директорите да поемат повече творчески рискове с основната марка.
Компанията завърши фискалната си година с по-високи нива на непродадени стоки от очакваното. Директорите обявиха, че има 14% повишение на складовите наличности, което е свързано със стоките, задържани през пролетта на 2020 г., когато магазините затвориха врати, както и заради продуктите, които бяха задържани заради забавяния на пристанищата, плюс маските и дезинфектантите, които компанията планира да продаде тази година.
Gap отчете 6 млрд. долара приходи от онлайн продажби за фискалната година до 30 януари, което представлява 45% от общите приходи от продажби за годината. За сравнение през 2019 г. този дял беше 25%. Компанията затвори 228 магазина на Gap и Banana Republic през 2020 г. и планира да стори същото с още 100 през 2021 г.
За четвъртото си фискално тримесечие Gap отчете 234 млн. долара печалба, в сравнение със загуба на 184 млн. долара през същия период година по-рано. Печалбата на акция е 61 цента. Нетните приходи от продажби са се свили с 5 на сто до 4,4 млрд. долара.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО