Най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания Ryanair е по-тежко засегната от коронавирусната криза от очакваното и ще отбележи по-голяма загуба през първото бизнес тримесечие, отколкото се предвиждаше. Загуба от над 200 милиона евро вероятно ще бъде отчетена между април и юни, съобщиха от компанията в понеделник, когато представиха данните за предходната финансова година.
Базираната в Дъблин група прогнозираше по-рано загуба от над 100 млн. евро. Ирландците очакват по-малко от 80 милиона пътници през тази година - и следователно само почти половината от първоначално очакваните 154 милиона пътници.
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лири приема, че дори през лятото между юли и септември, пикът на сезона на пътуванията, компанията ще отчете чиста загуба, а не печалба. Тя обаче не се очаква да е толкова лоша, колкото през първото тримесечие. Въздушният трафик ще намалее значително, което също ще окаже натиск върху цените на билетите.
Завръщането на пътническите полети в Европа зависи от отмяната на ограниченията на правителството за полети на Стария континент. Докато Европейската комисия подготвя препоръки за отмяна на граничния контрол, острата реакция на Ryanair от преди седмица показва конфликтните приоритети, които може да затруднят повторното отваряне.
Припомняме, че тогава Ryanair Holdings съобщи, че намерението на Великобритания да поставя под карантина посетители за 14 дни не е научно обосновано и е неприложимо. Авиокомпанията обяви планове да възобнови почти 1000 полета на ден от юли.
Връщането на Ryanair към нормален полетен график също се затруднява поради факта, че големите авиокомпании ще намалят разходите с помощта на държавна помощ, заяви ирландският превозвач. В момента Ryanair не е в състояние да направи прогноза за печалбата за цялата година.
По-рано Ryanair обяви, че може да съкрати до 3000 работни места на пилоти и кабинен екипаж. Другите опции включват изпращане на служители в неплатен отпуск, намаляване на заплатите с до 20 процента и временно закриване на бази в Европа.
През изминалата фискална година (до края на март) Ryanair е превозил 148,6 милиона пътници, с около 4 процента повече, отколкото година по-рано. Без разпространението на Covid 19 биха могли да бъдат превозени още около 5 млн. пътници. Благодарение на увеличаването на средните цени продажбите са се покачили с 10 процента до 8,5 милиарда евро.
Наред с други неща, поради нарастващите разходи за гориво и най-вече поради намаляването на стойността на хеджирането на цените на керосина, чистата печалба, която може да се разпредели на акционерите, е спаднала с 26 процента до 649 милиона евро. Без специалния ефект от хеджиращите трансакции печалбата би се увеличила с 13 процента до около един милиард евро.


Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата