Да откраднеш колело изглежда не е никак трудно. Хората го правят посред бял ден, на оживени места без да има никаква намеса от минувачите. Но това скоро може да се промени.
Все повече компании и дори полицейските сили разработват и внедряват високотехнологични устройства, които предотвратяват кражбите, пише BusinessWeek.
Velo Labs създаде Skylock, умна ключалка, която е дело на инженери, работили в Boeing и Jawbone. Джаджата се захранва със слънчева енергия и прилича на обикновен U-образен катинар. Устройството използва Bluetooth и Wi-Fi и може да се свързва със смартфон.
То позволява на собствениците на колелета да ги отключват от разстояние и по-важното – да получават съобщения, ако някой пипа ключалката или държи колелото подозрително дълго време.
Недостатъкът е, че собствениците вероятно ще трябва да бъдат в готовност да пристигнат по най-бързия начин на мястото, за да предотвратят кражбата.
Lock8 пък предлага безключово умно заключване, което включва GPS тракер, сензори за движение и датчици за температура. Последното е в случай, че крадецът реши да замрази ключалката. В допълнение към всичко това устройството има и „болезнено силна“ аларма, която се задейства, ако някой започне да реже кабела за заключване или движи колелото.
През януари стартиращата компания обяви, че ще си партнира с Foxconn Technology за производството на устройството.
В Сан Франциско, където кражбите на велосипеди възлизат на 4,5 млн. долара годишно, полицията започна да използва модерни колела с GPS, за да предотврати кражбите и успешно да залавя крадците.
Освен това полицията публикува в Twitter снимки на заподозрените и осъдените за кражба на колело. Органите на реда използват нарочно по-скъпи велосипеди. Въпросът е дали крадците ще започнат да крадат по-евтини колелета, които се предполага, че не са част от програмата на полицията.


Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори
Трус от 4,9 по Рихтер край Анталия, Югозападна Турция
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
преди 11 години Ей чудят се с какви глупости да се занимаватюСамо за протокола - няма " бивши" инженери. Инженера е инженер за цял живот. отговор Сигнализирай за неуместен коментар