Фризьорските салони го правят, химическото чистене го прави, както и универсалните магазини, които продават продукти за здравето и красотата на жени. Сега Франция иска да разбере защо за някои стоки и услуги жените изглежда плащат повече от мъжете.
Въпросът бе повдигнат първо от група френски активисти след проучване, според което жените в САЩ всяка година плащат стотици долари повече от мъжете за едни и същи продукти, пише в проучване на Лори Хинант от агенция Асошиейтед прес.
Активистите убедиха по-рано този месец министерството на икономиката да започне задълбочено разследване, което да определи какви са ценовите различия във Франция, причините за тях и кои са най-засегнатите сектори. Резултатите се очакват в началото на идната година.
Проверка на Асошиейтед прес на цените във фризьорските салони и магазините в Париж установила някои несъответствия. Подстригване: жени - 43 евро, мъже - 26 евро. Рол-он дезодорант: дамски - 2,04 евро, мъжки - 1,96 евро. Гел за бръснене: дамски - 2,87 евро в розов флакон, мъжки - 2,39 евро в син, се казва в материала, цитиран от БТА.
"Честно казано, като много други жени забелязах това и го подминах", отбелязва Паскал Боатар, държавен секретар за правата на жените. "Факт е, че това се случва във всекидневието и с продукти, които са сред най-често използваните. Тези несъответствия означават, че в края на годината не става дума за пренебрежимо малка сума", допълва тя.
Град Ню Йорк и щатът Калифорния обявиха за незаконно да се определят различни цени за продукти или услуги според пола на клиентите, за които те са предназначени. В Калифорния компаниите могат да бъдат глобени с до 4000 долара, ако нарушат разпоредбата. В Ню Йорк след периодични проверки бе установено, че салоните за маникюр са поели в различна посока - те налагат по-високи цени за маникюр, педикюр и епилация на мъжете.
Европейският съюз изисква страните да имат закони, които да гарантират, че отношението към жените и мъжете е еднакво, без обаче да уточнява как точно да се прави това. Във Франция активистката група Georgette Sand, кръстена иронично на авторката Джордж Санд, която е използвала мъжки псевдоним, за да бъде възприемана по-сериозно като писател, насърчава качването на материали във фото-блог с продукти, на които е сложена различна цена според пола на потребителите.
Блогът вече включва категории за обезболяващи, лосион за лице, дори лютив спрей за самозащита. Засегнати са дори най-младите потребители - розово плюшено мече струва с 8 цента повече от синьото му другарче.
Групата се вдъхновява от изследване на правителството на Калифорния, което установява, че жените в САЩ годишно плащат средно 1300 долара повече от мъжете за идентични продукти.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 10 години Щото жиголо е в пъти по-непопулярно занятие от *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар