Китай планира да наложи нови рестрикции по отношение на регистрациите на нови автомобили, за да намали задръстванията и замърсяването на въздуха, съобщава Yahoo Finance.
Автомобилните производители реагираха умерено на новината, като заявиха, че не се притесняват от спад в реализациите си, тъй като очакват естественият ръст в най-голямата икономика в света да неутрализира ограниченията.
Екоактивисти пък коментираха, че не очакват сериозно подобрение на качеството на въздуха въпреки новите мерки.
Продажбите на нови коли вече са ограничени в някои части на страната. В Пекин, Шанхай, Гуанджоу и Гуейан например, властите предлагат определен брой регистрационни табели, които се продават или разиграват на лотариен принцип.
През миналата седмица Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че още осем от големите градове ще приемат рестрикциите. Сред тях са Чънду, Чунцин и Ухан.
Заместник-главният секретар на асоциацията Шъ Дзиенхуа алармира, че ако бъдат приети подобни ограничения, продажбите в страната ще намалеят с до 400 000 автомобила, което се равнява на 2% от общия пазар в страната през 2012 г.
На противоположното мнение са представители на автомобилния бизнес в Китай, според които допълнителните рестрикции няма да намалят общите продажби в страната. „Очакваме ограничението на регистрациите да се отрази леко на автомобилните продажби,“ коментира за Ройтерс Боб Соуша, шеф на китайските операции на американския концерн General Motors.
Експерти смятат, че ръстът в останалите части на Китай ще неутрализира негативния ефект на ограниченията. Такъв се очаква в по-малките градове в страната, които с населението си от около 5 милиона жители са направо пренаселени за европейските и северноамериканските стандарти.
Според Соуша пазарите в Пекин и Шанхай се развиват все повече, което ще доведе до намаляване на ръста на нови клиенти и увеличаването на такива, които вече разполагат с регистрация и подменят автомобила си с нов. „Ако всички градове със сериозен трафик в Китай, които са около 25, приемат новите ограничения, предвиждаме спад в реализациите на GM с едва 2-3%,“ допълва Соуша.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 12 години Мислят тъпотии и ограничения вместо да налагат нови технологии и електромобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар