Изпадналият в ликвидна криза автомобилостроител Peugeot е постигнал според вътрешни източници споразумение с китайския си партньор Dongfeng и френската държава за предстоящата капиталова инжекция.
Съответният Меморандум за разбирателство ще бъде подписан в рамките на няколко дни, съобщи китайската компания, цитирана от DPA. В споразумението се предвижда Dongfeng и правителството в Париж да инвестират по 800 милиона евро в Peugeot и да получат в замяна дял от по 14 на сто. Това ще намали дяла на фамилията Пежо от 25,4 на сто до 14 на сто и тя ще изгуби правата си на двоен вот, които сега й осигуряват 38,1 процента от правата на глас. Представителите й в Надзорния съвет от четирима ще станат двама, а Тиери Пежо вече няма да е негов председател, предава Ройтерс.
Чрез продажбата на акции на съществуващи акционери Peugeot иска също да набере повече пари – до общо три милиарда евро. Говорител на Dongfeng заяви, че компанията ще даде своето становище относно случващото се с Peugeot в сряда. Именно тогава Peugeot ще представи своите финансови резултати и се очаква да даде по-подробна информация за плановете.
Клауза от споразумението предвижда също така тримата акционери (Пежо, държавата и Dongfeng, които ще имат по 14 на сто от групата) да не могат да увеличават участието си в продължение на 10 години, като основната цел е да се ограничи влиянието на китайската компания в групата, даваща работа на близо 90 000 души във Франция.
Окончателното споразумение се очаква да бъде подписано в края на март при посещението на китайския президент Си Дзинпин, след което ще се проведе и извънредно общо събрание, за да се даде старт на спасителната за концерна операция.
Надзорният съвет ще обсъди и създаване на съвместно предприятие между банковия филиал на PSA и испанската банка Santander. Според информация в редица медии операцията ще позволи на френската компания да получи 1 милиард евро. Друга точка от дневния ред ще бъде определянето на датата за встъпване в длъжност на Карлос Таварес начело на групата, очаквано в края на март. Бившият втори човек в Renault влезе в ръководството на Peugeot в началото на януари, за да може да бъде приключен бюджетът за 2014 година. Очаква се утре той да бъде назначен начело на автомобилния бранш на компанията, поемайки официално оперативното управление, докато Филип Варен ще се съсредоточи към приключването на преговорите с държавата и китайския концерн.
Всички тези мерки имат една цел: да се даде нов тласък на автомобилостроителя, който понесе историческа загуба от 5 млрд. евро през 2012 година след срива на европейския автомобилен пазар. През миналата година компанията е „изгорила“ цели 1,5 млрд. евро. Към това следва да се добавят и разходите за закриване на работни места и затварянето на голям завод в близост до Париж.
Затова и сега договорената продажба на акции на Dongfeng и на френското правителство се счита за последния шанс за спасяване на компанията, след като преди това се провалиха преговорите за възможно сътрудничество с General Motors. Американската компания продаде дела си от 7% в Peugeot чрез частно пласиране сред институционални инвеститори. Инвестицията на GM на стойност 320 млн. евро бе част от алианс, целящ спестяване на разходи чрез съвместни доставки и развитие на продукти, което да увеличи финансовите резултати на двете компании в Европа.
Повече за Dongfeng вижте в материала на Bloomberg.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?