Новината, че Volkswagen AG (VW) е предложил 6,7 млрд. евро за останалата част от книжата на Scania AB, понижи капитализацията на германската компания с близо 7%, пише Bloomberg.
Целта пред VW е разширяване на присъствието при тежкотоварните автомобили. Германският концерн ще се опита да се конкурира по-успешно с лидерите в индустрията Daimler AG и Volvo AB.
До този момент базираният във Волфсбург производител отчете ограничен напредък на фона на милиардите, инвестирани през последното десетилетие за закупуване на контролни дялове в шведската компания и немския производител на камиони MAN. Причината бе, че миноритарните инвеститори се съпротивляваха на усилията за технологично развитие, което цели повишаване на печалбата.
Дяловете на VW в двата производителя възлизат на общата стойност от 29,3 млрд. евро. Германската компания, която притежава 75 на сто от MAN, също така се опитва да изкупи и останалите акции на производителя, като настоящите съсобственици оспорват опитите чрез съдебни дела.
Двете компании са спомогнали за 738 млн. евро от деветмесечната оперативна печалба на VW. Равнището е малко под половината от постигнатите от Porsche 1,89 млрд. евро. VW закупи компанията за спортни автомобили през 2012 г. в сделка на стойност 12,4 млрд. евро.
Предложението на VW към Scania включва 200 шведски крони на акция, или 36% над цената на затваряне в края на миналата седмица.
След оповестяването на сделката книжата на Scania поскъпнаха рязко в търговията в понеделник. Един брой от акциите се разменя за 195,05 крони при дневен ръст от 32,24%.
При капитализацията на VW пък се наблюдава oбратното движение. Една ценна книга на германското дружество достига 187,575 евро, или с 6,68% надолу спрямо стойността на затваряне в петък.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ