IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota променя стратегията си за двигателите

Японската компания ще заложи на турбо-мотори с 4 цилиндъра и директно впръскване на горивото

11:47 | 15.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Toyota променя стратегията си за двигателите

Японският автомобилен производител Toyota ще промени подхода си към двигателите, на които ще залага за бъдеще. Това съобщи Automotive News, като се позовава на директора по разработката на силовите агрегати в японския производител Коеи Сага.

В Toyota смятат да започнат да използват в двигателите си система за директно впръскване на горивото, турбина и технологията „start-stop“. Това се прави, за да може агрегатите на Toyota да се конкурират успешно с тези на Mazda и Honda. Новото семейство силови установки ще бъде с около 30% по-икономично от своите предшественици.

Според Сага в близко бъдеще компанията му ще пусне14 нови двигателя, като два от тях – с обем 1.0 и 1.3 литра, вече бяха представени през април. Първият от тях се поставя на компактния хечбек Toyota Passo, който се предлага на пазара в Япония. 

Останалите агрегати ще бъдат готови до края на следващата година. Те ще се вграждат в модели, сред които са хибридът Prius и седанът Camry. Последният ще се откаже от V6-мотора си за сметка на 4-цилиндров турбо-двигател с директно впръскване на горивото.

„Решението да заменим 6-цилиндровия двигател на Camry с 4-цилиндров с турбо и директно впръскване на горивото е напълно оправдано от икономическа гледна точка. Новият мотор ще ни струва много по-малко“, обясни Коеи Сага.

Като цяло стратегията на Toyota трябва да доведе до спестяване на 50% от разходите за компонентите, от които ще бъдат създадени новите агрегати. За да се постигне този резултат, в компанията смятат да увеличат броя на еднаквите детайли за различните мотори. Такива ще бъдат главите и блоковете на цилиндрите, както и коляновите и разпределителните валове.

Като цяло Toyota ще продължи да разчита на общо 7 вида двигатели, но броят на самите мотори ще бъде съкратен сериозно. Освен това японците ще продължат усилената разработка на първия си сериен модел, работещ с водородни клетки. Той ще се казва FCV (Fuel Cell Vehicle) и ще излезе на пазара през 2015 г.

Още подобни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:01 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още