Инженерите на руския автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ във Волжския автомобилен завод ще успеят да преработят моделите Granta, Kalina и 4X4 (известен зад граница като TAIGA 4X4), за да могат да отговарят на стандарта Euro-6, съобщава изданието CarScoope.ru.
В момента инженеринговата служба на най-големия руски производител усилено работи, за да може моделите да бъдат адаптирани към най-новите изисквания. Краят на този процес е предвиден за май, след което ще се възстановят доставките на автомобилите Lada за европейските държави.
В момента моделите на марката в Русия отговарят на стандарта Euro-4, докато тези за ЕС - на Euro-5. Освен това до май АвтоВАЗ ще трябва да оборудва и трите модела, изнасяни в ЕС, с датчици за отчитане на налягането в гумите. Без него от ноември миналата година е невъзможно да бъде регистриран нов автомобил в Европа. И именно той е причината продажбите на Lada в страните от ЕС да бъдат преустановени, за което Investor.bg вече писа.
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
В Германия всъдеходът Taiga 4X4 струва 11 490 евро, седанът Granta стартира от 8300 евро, а комбито и хечбекът Kalina - от 8900 евро. Директорите на „АвтоВАЗ“ планират да увеличат двойно износа, който сега е 52 000 автомобила годишно. От тях 80% се купуват в Казахстан. През ноември „АвтоВАЗ“ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
преди 10 години Е щом 80% се изнасят в Казахстан,може да възстановяват износа. Останалите 20% трябва да ги подаряват с пълен резервоар като бонус. отговор Сигнализирай за неуместен коментар