Заради липсата на някои стоманени части най-големият световен автомобилен концерн Toyota обмисля дали да не преустанови производството в родната си Япония, предава Ройтерс.
Причината за всичко това е експлозия в пещите на завод на Aichi Steel, която се отразява негативо на производството на автомобилни части.
„В момента има достатъчно голяма наличност, за да се поддържа производството в заводите в страната до 6 февруари, а след това въз основа на състоянието на доставките ще решаваме ден за ден“, пояснява говорител на Toyota. Въпреки това обаче компанията не дава детайли за това на какви точно части има дефицит.
Aichi Steel заяви, че експлозията в завода Чита в централната част на Япония на 8 януари е попречила на производството на специфични стоманени части. Компанията добави, че има за цел да възобнови дейността си през март.
Toyota, в чието портфолио се включват марките Toyota и Lexus, както и малките превозни средства на Daihatsu Motor Co и камионите с марка Hino Motors, произведе 4 милиона автомобила в Япония през 2015 г., от които 46 на сто бяха за износ.
Едно спиране на производството може да повлияе на плановете на Toyota да произведе 4,13 милиона автомобила в страната през тази година, сред които и новия хибриден модел на Prius, който беше пуснат на пазара в САЩ през този месец и се произвежда единствено в Япония.
Концернът възнамерява да асемблира 10,2 милиона автомобила през тази година, след като отчете 10,15 милиона продажби в световен мащаб през 2015 г., надминавайки за пореден път Volkswagen и други автомобилни производители и ставайки отново най-големият производител на автомобили в света по продажби.
Toyota, която произвежда около 14 000 превозни средства на ден в Япония, не пожела да коментира кои компоненти от стомана се доставят от засегнатата фабрика. Според различни медии спирането на производството на Toyota е възможно от 8 февруари.


Трагедия край София: 17-годишен падна с кола в язовир и се дави
Украйна посочи най-проблематичният въпрос от преговорите за мир
Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
Шнабел от ЕЦБ каза, че е съгласна със залозите за повишение
IndiGo отмени планове заради закъсняло изпълнение на правилата
Полша обмисля нов LNG терминал, за да оформи газовите потоци в Европа след Русия
Стармър посреща Зеленски в „решаващ“ момент за преговорите за Украйна
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха по-големи
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Вицепремиерът Дончев: Социалните партньори подкрепиха бюджета
България поиска разяснение от Турция за навлизането на KAIROS в наши води
Теменужка Петкова: Бюджет’26 ще даде възможност да влезем достойно в еврозоната
Стрелба в норвежки мол, полицията задържа заподозрян
преди 9 години мдам ето нагледно, какво се случва със Запада, когато такива като Бензиностанцията с ракетите се дръпнат или не са ок финансово. т.е. едно без другото неможе такава участ ше последва и Германия ако много знаят. Без ресурса нема BMW, Toyota IBM нема нищо без него ...... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Моя идеал за кола на този етап на развитие на света е преден мост ДВГ ,3 цилиндъра бензин и може метан а задният мост ел.двигател с минимум 70км. пробег на ток като след 70км. се включва ДВГ-то защото е икономичен при високи скорости ,и естествено бутон с който мога да изключа тази опция Тойота се усетиха и направиха зареждаем хибрид но конкуренцията е голяма и чакам Форд какво ще изкарат тоест чакам някой да пусне евтин модел Иначе немците направиха кола тежаща 450кг. и след като се сложат батериите да не е повече от 1 тон отговор Сигнализирай за неуместен коментар