Японският автомобилен концерн Toyota възнамерява да построи значително по-малък производствен завод в Мексико от досега планираното. Заводът в Гуанахуато ще бъде с 30% по-малък, отколкото бе планирано, казва говорител на компанията, цитиран от Ройтерс.
Новата инвестиция сега възлиза на около 700 млн. долара, докато преди се спрягаше сума от 1 млрд. долара. Продукцията пък ще бъде два пъти по-малка – до 100 000 автомобила на година.
Плановете за завода в Мексико не са нови, но бяха замразени заради финансовата криза и размразени отново през 2015 г. Тогава първоначалните инвестиции по проекта също бяха намалени – с около 40% от предвижданите през 2008 г. до 1 млрд. долара.
Заводът, който ще бъде компактен и няма да има висящи транспортьори, характерни за автомобилните заводи, трябва да се превърне в пример за останалите заводи. След определянето на новата глобална архитектура на Toyota (TNGA) първата фабрика на компанията, коqто се очаква да работи по новите спецификации, е именно тази в Гуанахуато.
Toyota си спечели критиките на Доналд Тръмп, след като през 2015 г. обяви намеренията си да премести производството на своята Corolla от Канада в Мексико. Американският президент заплаши чуждестранните автомобилни производители и други компании с „наказателни мита“, ако произвеждат автомобили и стоки за американския пазар в друга държава. Говорител на Toyota заявява сега, че новото решение не е обвързано с изказванията на президента, а с преоценка на производствената стратегия за Северна Америка.
Компанията разполага с десет завода в осем американски щата, които произвеждат общо над 2 млн. автомобила годишно.
В началото на годината японският автомобилостроител заяви, че ще похарчи 10 млрд. долара за капиталови инвестиции в САЩ през идните пет години - колкото са били инвестициите му и през предходните пет години. Тези 10 млрд. долара инвестиции включват новата северноамериканска централа на Toyota в щата Тексас, която се строи в момента, както и големи подобрения на заводите на компанията, заяви изпълнителният директор на компанията за Северна Америка Джим Ленц.
Тръмп обаче атакува и местните автомобилни производители General Motors и Ford заради пренасочването на част от производството и работните места към Мексико, където работните заплати са значително по-ниски.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?