Когато влизате в завода на Lamborghini в Сант'Агата Болонезе, пред вас се разкриват тайните на производството на луксозните коли в италиански стил и виждате свят между съвременните технологии и занаятчийството, който през 2017 г. постигна нов рекорд, пише AFP.
С 3815 коли, пуснати на пазара миналата година, Lamborghini, създадена през 1963 г. в северния италиански град Сант'Агата Болонезе, почти утрои резултатите си от 2010 г.
Тя започва 2018 г., изправена пред голямо предизвикателство: излизането на пазара това лято на супер SUV-а Urus, който е нещо като градска луксозна кола 4X4, която може да се движи и по лед, и по пясък.
За да отговори на това предизвикателство, което ще се изрази в удвояване на производството за една година, заводът нарасна от 80 хил. до 160 хил. квадратни метра.
Засега всеки ден се произвежда по пет коли Urus, а когато заводът заработи на пълна мощност, те ще станат над 20.
Новата сграда бе изградената от кота нула за 18 месеца, с нова поточна линия, пусната в действие през май, на която изобилстват нови авангардни технологии, сред които са "съдействащите роботи". Тяхната цел е да облекчават труда на работниците.
"Това е много модерен завод, но в него ръчната работа продължава да има важна роля и именно това прави марката", подчертава Матео Мартини от отдела по производствено инженерство.
Потоп
От историческата част на завода, построен наново през 2014 г., излизат спортните суперколи Huracan и Aventador. Всеки ден от тези модели се правят съответно по 12 и 6 автомобила.
Lamborghini няма запаси и всяка произвеждана кола вече е продадена. За да си купите например Huracan, трябва да чакате 8 месеца.
На производствената линия има 23 работни места, на които се вдъхва живот на суперболида. Всеки път, когато линията се придвижва, работниците имат 37 минути, за да направят необходимите операции. На екран се отброяват минутите и секундите.
Съседната линия е за Aventador, на която има 12 работни места за по 75 минути. Тук ръчната работа е повече и за производството на тази кола са необходими 44 дни.
Корпусът на този автомобил тежи само 147 килограма и се прави, тук, в завода от карбонови влакна.
Колите Lamborghini струват от близо 180 хил. евро за най-обикновения модел на Huracan до 337 хил. евро за Aventador. При някои лимитирани серии обаче цените могат да нахвърлят 1 милион евро.
Мечтата на Феручо Ламборгини, който започнал да произвежда спортни коли, след като натрупал състояние в сектора на тракторите, е била "да създаде съвършена кола".
От първия автомобил, пуснат на пазара - 350 GT - са произведени само 120 бройки. И макар производството да се е увеличило оттогава, компанията продължава да е силно привързана към ексклузивността на автомобилите си.
Клиентът може да персонализира колата си - от джантите, до цвета на шевовете, като се мине през цвета на кожения салон.
Кожата е подложена на изключително строг контрол, на око, но и с пипане, за да се открият евентуални дефекти и от линията да слезе само колата без какъвто и да е дефект.
Автомобилите се тестват на пътя и се подлагат на истински потоп: "бомбардират ги с 400 литра на минута, за да провери за евентуални течове", казва Атило Мандета, който отговаря за отдела "довършителни дейности".
"Германска прецизност"
В този отдел колите минават няколко проверки. Въоръжени с лампа, служителите търсят и най-малкия дефект, ако той е дребен, те го маркират с лепенка, за да не бъде пропуснат от работниците, които трябва да го отстранят.
"Във всеки завод на Lamborghini е чисто като в болница. Всичко се прави с германска прецизност, която е въведена с времето, след като през 1998 г. Volkswagen купува Lamborghini. Преди това производството беше в много по-голяма степен ръчно и семейно", пояснява пред AFP Хулиен Диес от редакцията на Sport Auto.
В момента 1600 души работят в завода, а до края на 2018 г. към тях ще се присъединят още 200.
Lamborghini, която твърди, че дава по-високи заплати от средните за автомобилостроителния сектор, получи за трета поредна година сертификата "Топ работодател в Италия". Това е благодарение на политиката й за управление на персонала, наблюдаването на здравето на работниците от лекар и достъпа до различни предлагани дейности.
Матео Мартини казва, че е "горд" да работи в завода. Също като Клаудио Ламана и Симоне Окари. Тези двама служители имат усещането, че са част от "едно семейство": "Тук се чувстваме като личности, а не като номера".
(БТА)


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?